Partnerzy portalu
AmRest w 2018 roku - podsumowanie horecatrends.pl fot. materiały prasowe

AmRest w 2018 roku - podsumowanie horecatrends.pl

Rok 2018 okazał się bardzo pracowity dla AmRest. Spółka oprócz świętowania 25 urodzin, wielokrotnie informowała o przejęciach i planach związanych z wkraczaniem swoich marek na nowe rynki. Redakcja horecatrends.pl przypomina najważniejsze wydarzenia.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 10 stycznia 2019 08:38

Od marca oficjalnie państwem macierzystym AmRestu stała się Hiszpania. Tym samym regulacje właściwe dla rynku hiszpańskiego zastąpiły część polskich regulacji prawnych. Spółka zadebiutował na hiszpańskiej giełdzie w drugiej połowie listopada. Jak podawano, wejście AmRest na giełdę w Hiszpanii ma umocnić pozycję firmy w Europie Zachodniej i ułatwić dotarcie na nowe rynki, co jednocześnie pozwoli pozyskać nowe grono inwestorów.

– AmRest podjął strategiczną decyzję o przeniesieniu swojej siedziby do Hiszpanii, która jest drugim pod względem wielkości i jednocześnie najbardziej dochodowym rynkiem w portfelu Spółki. Dzięki wejściu na hiszpańską giełdę AmRest od dziś notowany jest również w Euro - walucie, która otwiera szereg możliwości zarówno dla firmy, jak i akcjonariuszy, by wspólnie tworzyć zrównoważony biznes z ogromnym potencjałem do dalszego rozwoju – powiedział José Parés, Przewodniczący Rady Dyrektorów AmRest.

W 2018 roku grupa bardzo aktywnie działała ze wszystkimi swoimi markami. W lutym pojawiła się informacja o inwestycji w piekarnię w Rosji. Firma podpisała z LPQ Russia umowę dotyczącą rozwoju na rynku rosyjskim działalności restauracyjnej w ramach sieci typu "bakery". AmRest zapowiedział, że chce stać się udziałowcem większościowym, posiadającym 51% udziałów w nowo utworzonej spółce. Pozostałą część (49%) posiadać będzie wspólnik. W działalność spółka planowała zainwestować 6 mln euro.

W marcu ogłoszono podpisanie umów z Burger King Europe dotyczących prawa do wyłącznego rozwoju marki Burger King w Czechach oraz na Słowacji. W perspektywie 5 lat grupa zamierza powiększyć portfolio Burger King o 40 nowych lokali w Czechach i 15 na Słowacji. Dodatkowo w grudniu poinformowano o podpisaniu umów dotyczących rozwoju marki Burger King także w Rumunii i Bułgarii. Spółka chce wykorzystać dotychczasowe doświadczenia w zarządzaniu siecią, aby znacząco zwiększyć jej skalę w regionie.

W maju spółka podała, że zamierza rozwijać Pizza Hut w Rosji, Azerbejdżanie i Armenii. Podpisano ramową umowę franczyzową z Pizza Hut Europe, która zakłada uzyskanie  praw masterfranczyzobiorcy dla marki Pizza Hut na tych rynkach. W planach jest ponad 200 restauracji Pizza Hut w ciągu 5 lat. W tym samym miesiącu poinformowano o podpisaniu z KFC France wstępnego, wiążącego porozumienie w sprawie nabycia 15 restauracji KFC we Francji i podpisania umów franczyzowych dla każdej z nich.

Z kolei w czerwcu zapowiedziano wejście z marką Starbucks na rynek serbski. Pierwsza kawiarnia zostanie otwarta w Belgradzie.

W lipcu AmRest poinformował o podpisaniu umowy nabycia 100 proc. udziałów Sushi Shop Group. Cena nabycia miała wynieść ok. 240 mln EUR. Ostatecznie wyniosła ok. 164 mln euro. Tym samym w listopadzie AmRest stał się właścicielem sieci restauracji kuchni japońskiej liczącej 165 lokali, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców.

W lipcu dowiedzieliśmy się również, że spółka zamierza przejąć 100% udziałów Telepizza w Polsce, powiększając tym samym swój portfel o 107 restauracji. AmRest umacnia swoją pozycję w Europie jako operatora w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Z uwagi na przejęcie biznesu Telepizza w Polsce i posiadanie praw masterfranczyzy dla marki Pizza Hut. Na początku października do UOKiK wpłynął wniosek dotyczący zgody na to przejęcie.

Pod koniec tego miesiąca spółka zależna AmRestu zainwestowała ponadto w burgery i podpisała umowę zakupu 100 proc. udziałów w spółkach Bacoa Holding i Black Rice. Jak podano, cena zakupu wyniosła ok. 3,7 miliona euro. W wyniku podpisania umowy spółka nabyła sieć sześciu restauracji segmentu "premium burger" prowadzonych pod marką Bacoa w Hiszpanii w formacie restauracji własnych i franczyzowych. Jak podano, w roku 2017 sieć Bacoa wygenerowała sprzedaż systemową na poziomie ok. 10 mln euro.

AmRest podkreślał w 2018 roku swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. W tym celu spółka ogłosiła pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju AmRest.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.