Partner portalu
AmRest w 2019 roku. 6 najważniejszych wydarzeń – podsumowanie horecatrends.pl fot. materiały prasowe

AmRest w 2019 roku. 6 najważniejszych wydarzeń – podsumowanie horecatrends.pl

Rok 2019 był dla AmRest czasem odpoczynku po mocnym 2018 roku i dużej aktywności w obszarze fuzji i przejęć. Redakcja horecatrends.pl przypomina najważniejsze wydarzenia.

Autor: horecatrends.pl Data: 08 stycznia 2020 08:47

Rok  2019 okazał się mniej spektakularny dla AmRest niż 2018. (Zobacz: AmRest w 2018 roku - podsumowanie horecatrends.pl). Spółka podjęła jednak w tym czasie kilka kluczowych decyzji.

1. Henry McGovern odchodzi

W marcu AmRest poinformował, że Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRestu, zrezygnował ze stanowiska. Objął je Mark Chandler, który od 11 lat pełni w spółce funkcję dyrektora finansowego.

2. Microsoft partnerem technologicznym

W kwietniu spółka poinformowała o pozyskaniu firmy Microsoft jako ważnego partnera technologicznego. Firmy zawarły porozumienie o współpracy na polu wykorzystania technologii do realizacji strategii wzrostu biznesu klienta, w tym szczególnie rozwiązań Cloud, AI i Business Intelligence oraz wspierających produktywność zespołów.

3. Akcent na wegetariańskie menu

Zmiany można było zaobserwować także w menu. W maju polskie KFC wprowadziło do oferty Burgera Halloumi. W ofercie KFC znalazła się wegetariańska wersja Twistera z Halloumi. To nie pierwszy gest sieci w kierunku klientów, którzy na co dzień nie jedzą mięsa. Najpierw menu poszerzyło się o wegetariańskiego Zingera i Twistera z plackiem ziemniaczanym.

Tą drogą poszedł  też w lipcu Burger King, który wprowadził Burger Halloumi King. Z kolei w listopadzie pojawił się burger z roślinnym kotletem Rebel Whopper (Zob. Burger King wprowadził do Polski burgera z roślinnym kotletem Rebel Whopper)

4. Sprzedaż PizzaPortal

W sierpniu AmRest ogłosił zbycie 100% udziałów własnych w Restaurant Partner Polska (właściciel PizzaPortal) do Glovo, hiszpańskiej platformy zamówień online i dostaw do domu. Wartość transakcji to 30 mln EUR.

5. Pizza Hut we franczyzie

Pizza Hut rozpoczęła w 2019 roku budowę modelu franczyzowego. Marka ma umowę z operatorem Yum! w całej Europie Środkowej.

Jak zapowiedziano, dzięki rozwojowi franczyzy Pizza Hut przyśpieszy dynamikę wzrostu oraz zwiększy penetrację marki, przede wszystkim dzięki otwarciom restauracji w mniejszych ośrodkach - od 80 tys. mieszkańców.

Dyrektorem ds. franczyzy został Damian Rybak.  Pizza Hut wdraża model franczyzowy. Trwają pierwsze rozmowy (wideo) 

6. Zwiększenie sprzedaży

W pierwszym kwartale 2019 r. AmRest miał 444,9 mln euro przychodów (więcej rdr o 28,1 proc.). Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 186 mln euro, co stanowi wzrost rdr o 13,6 proc.

W drugim kwartale sprzedaż zwiększyła się o 32,5 proc. (do 483 mln euro). Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 203 mln euro, co stanowi wzrost o 18 proc. rdr. 

Przychody grupy AmRest wyniosły po 9 miesiącach 1.432,5 mln zł wobec 1.104 mln zł rok wczesniej (wzrost o 29,8 proc. rdr).

Marża EBITDA AmRestu (bez MSSf16) spadła w III kwartale o 0,2 p.p. do 12,5 proc.

Sprzedaż grupy wyniosła w tym okresie 504,8 mln euro (wzrost o 28,7 proc. rdr) i była zgodna z wcześniejszymi szacunkami spółki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.