AmRest w I poł. 2019 r. odpoczywa po akwizycjach – podsumowanie



Anna Wrona/horecatrends.pl - 02 sierpnia 2019 11:36


Po mocnym 2018 roku i dużej aktywności w obszarze fuzji i przejęć, w 2019 roku AmRest skupił się na uporządkowaniu biznesu. Spółka zapowiedziała, że zależy jej teraz głównie na synergiach i zmniejszeniu zadłużenia po ostatnich akwizycjach.

Pierwsza połowa 2019 roku AmRestu okazała się mniej spektakularna niż poprzedni rok, w którym roiło się od przejęć i fuzji. (Zobacz: AmRest w 2018 roku - podsumowanie horecatrends.pl). Nie oznacza to jednak, że spółka spoczęła na laurach. W pierwszy sześciu miesiącach zapadło bowiem kilka kluczowych decyzji.

Henry McGovern odchodzi

W marcu AmRest poinformował, że Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRestu, zrezygnował ze stanowiska. Jak zapowiedziano, obejmie je Mark Chandler, który od 11 lat pełni w spółce funkcję dyrektora finansowego.

Microsoft partnerem technologicznym

W kwietniu spółka poinformowała o pozyskaniu firmy Microsoft jako ważnego partnera technologicznego. Firmy zawarły porozumienie o współpracy na polu wykorzystania technologii do realizacji strategii wzrostu biznesu klienta, w tym szczególnie rozwiązań Cloud, AI i Business Intelligence oraz wspierających produktywność zespołów.

Na pierwszym etapie współpracy pomiędzy firmami AmRest wdraża globalny system Business Intelligence na platformie Microsoft Azure. Rozwiązanie oparte o Azure Data Lake, Azure SQL Data Warehouse, Azure Analysis Services i Power BI umożliwia pozyskiwanie istotnych informacji z danych posiadanych w organizacji i wykorzystywanie ich do codziennego podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych.

Przyspieszenie procesów logistycznych za Stavą

W czerwcu z kolei spółka zintegrowała swoje systemy informatyczne z firmą gastro-kurierską Stava. Zapowiedziano, że klienci restauracji KFC, Pizza Hut i Burger King, z których dowozy realizuje Stava, dostaną swoje zamówienia jeszcze sprawniej. 

Akcent na wegetariańskie menu

Zmiany można było zaobserwować także w menu. W maju polskie KFC wprowadziło do oferty Burgera Halloumi. W ofercie KFC znalazła się wegetariańska wersja Twistera z Halloumi. To nie pierwszy gest sieci w kierunku klientów, którzy na co dzień nie jedzą mięsa. Najpierw menu poszerzyło się o wegetariańskiego Zingera i Twistera z plackiem ziemniaczanym.

Warto dodać, że tą drogą pójdzie też w lipcu Burger King, wprowadzając Burger Halloumi King.

Sprzedaż się zwiększa

Jak podała spółka, w pierwszym kwartale 2019 r. AmRest miał 444,9 mln euro przychodów (więcej rdr o 28,1 proc.). Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 186 mln euro, co stanowi wzrost rdr o 13,6 proc.

W drugim kwartale sprzedaż zwiększyła się o 32,5 proc. (do 483 mln euro). Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 203 mln euro, co stanowi wzrost o 18 proc. rdr.