Partnerzy portalu
AmRest w I poł. 2019 r. odpoczywa po akwizycjach – podsumowanie fot. shutterstock

AmRest w I poł. 2019 r. odpoczywa po akwizycjach – podsumowanie

Po mocnym 2018 roku i dużej aktywności w obszarze fuzji i przejęć, w 2019 roku AmRest skupił się na uporządkowaniu biznesu. Spółka zapowiedziała, że zależy jej teraz głównie na synergiach i zmniejszeniu zadłużenia po ostatnich akwizycjach.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 07 sierpnia 2019 07:52

Pierwsza połowa 2019 roku AmRestu okazała się mniej spektakularna niż poprzedni rok, w którym roiło się od przejęć i fuzji. (Zobacz: AmRest w 2018 roku - podsumowanie horecatrends.pl). Nie oznacza to jednak, że spółka spoczęła na laurach. W pierwszy sześciu miesiącach zapadło bowiem kilka kluczowych decyzji.

Henry McGovern odchodzi

W marcu AmRest poinformował, że Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRestu, zrezygnował ze stanowiska. Jak zapowiedziano, obejmie je Mark Chandler, który od 11 lat pełni w spółce funkcję dyrektora finansowego.

Microsoft partnerem technologicznym

W kwietniu spółka poinformowała o pozyskaniu firmy Microsoft jako ważnego partnera technologicznego. Firmy zawarły porozumienie o współpracy na polu wykorzystania technologii do realizacji strategii wzrostu biznesu klienta, w tym szczególnie rozwiązań Cloud, AI i Business Intelligence oraz wspierających produktywność zespołów.

Na pierwszym etapie współpracy pomiędzy firmami AmRest wdraża globalny system Business Intelligence na platformie Microsoft Azure. Rozwiązanie oparte o Azure Data Lake, Azure SQL Data Warehouse, Azure Analysis Services i Power BI umożliwia pozyskiwanie istotnych informacji z danych posiadanych w organizacji i wykorzystywanie ich do codziennego podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych.

Przyspieszenie procesów logistycznych za Stavą

W czerwcu z kolei spółka zintegrowała swoje systemy informatyczne z firmą gastro-kurierską Stava. Zapowiedziano, że klienci restauracji KFC, Pizza Hut i Burger King, z których dowozy realizuje Stava, dostaną swoje zamówienia jeszcze sprawniej. 

Akcent na wegetariańskie menu

Zmiany można było zaobserwować także w menu. W maju polskie KFC wprowadziło do oferty Burgera Halloumi. W ofercie KFC znalazła się wegetariańska wersja Twistera z Halloumi. To nie pierwszy gest sieci w kierunku klientów, którzy na co dzień nie jedzą mięsa. Najpierw menu poszerzyło się o wegetariańskiego Zingera i Twistera z plackiem ziemniaczanym.

Warto dodać, że tą drogą pójdzie też w lipcu Burger King, wprowadzając Burger Halloumi King.

Sprzedaż się zwiększa

Jak podała spółka, w pierwszym kwartale 2019 r. AmRest miał 444,9 mln euro przychodów (więcej rdr o 28,1 proc.). Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 186 mln euro, co stanowi wzrost rdr o 13,6 proc.

W drugim kwartale sprzedaż zwiększyła się o 32,5 proc. (do 483 mln euro). Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 203 mln euro, co stanowi wzrost o 18 proc. rdr. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.