Partner portalu
Badanie: Co 10 konsument decyduje się na posiłek w strefie food court codziennie lub 2-3 razy w tygodniu Badanie: Co 10 konsument decyduje się na posiłek w strefie food court codziennie lub 2-3 razy w tygodniu, fot. materiały prasowe

Badanie: Co 10 konsument decyduje się na posiłek w strefie food court codziennie lub 2-3 razy w tygodniu

Centra Handlowe są nieustannie modernizowane, w celu jak najlepszego dostosowania do wymagań klientów. Zmiany najlepiej widać w strefach gastronomicznych. Znacząco poprawiła się ich estetyka oraz komfort użytkowania, a oferta stała się bardziej różnorodna. Na dalsze zmiany w foodcourtach wpływ mieć będą takie czynniki jak: wzrost świadomości ekologicznej i zamożności klientów, ciekawość nowych smaków oraz zmiana stylu życia na bardziej zrównoważony.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 03 marca 2020 13:25

- Otwarte przestrzenie ze stolikami w strefach gastronomicznych powoli odchodzą do przeszłości. Ich miejsce zajmują bardziej kameralne kawiarnie, bary, restauracje oraz różnorodne stoiska z przekąskami. Food courty przekształcają się w powierzchnie wielofunkcyjne, łączące spożywanie posiłków z pracą oraz spędzaniem wolnego czasu - mówi Agata Ryś-Zawistowska, dyrektor kompleksu biurowo-handlowego Plac Unii.

Z badania przeprowadzonego dla CBRE w 2019 r. wynika, że Polacy chętnie korzystają z oferty gastronomicznej. Co 10 na posiłek w strefie food court decyduje się codziennie lub 2-3 razy w tygodniu. Raz w tygodniu stołuje się w ten sposób 12% konsumentów, 2-3 razy w miesiącu 17%. Wyniki te są pochodną zmiany podejścia do samych galerii oraz tego, że spędzamy w nich coraz więcej czasu. Obecnie komplementarność oferty zakupowej i rozrywkowej staje się kryterium wyboru centrum handlowego przez odwiedzających.

Duża popularność kawiarni i restauracji przekłada się na rosnące obroty. Z danych Retail Institute wynika, że w II kw. 2019 r. wyniki dużych centrów i sieci handlowych wzrosły aż o 16,2% r/r. Znaczący udział mają w tym strefy gastronomiczne. Urozmaicona oferta kulinarna jest w stanie przyciągnąć klientów równie skutecznie jak np. nowy sklep.

- W obiektach handlowych szukamy miejsc, gdzie możemy na chwilę usiąść, odpocząć od pracy czy zrelaksować się po udanych zakupach. Spokojne, oddzielone od reszty centrum, punkty gastronomiczne sprzyjają temu lepiej niż głośne przestrzenie otwarte. Nie dostrzegamy dużych zmian, jeśli chodzi o rodzaje serwowanych w obiektach handlowych potraw. Dominuje kuchnia azjatycka, amerykańska, włoska i bliskowschodnia. Widzimy jednak, że nasi klienci coraz większą uwagę przywiązują do sposobu podania dań oraz estetyki i kameralności miejsca, w którym je spożywają -tłumaczy Agata Ryś-Zawistowska.

Takimi punktami w Placu Unii są m.in. restauracja Piazza, Ramen Masami, Sushi Studio czy restauracja Wiking, która wykorzystuje receptury polskiej kuchni regionalnej, serwując je w atrakcyjnej, lekkiej formie. Sushi studio to natomiast koncept, który oferuje owoce morza, dania mięsne i wegetariańskie oraz bogatą ofertę lunchową. Wszystkie zestawy przygotowywane są na bieżąco. Istnieje też możliwość zamawiania potraw na wynos przez specjalną aplikację.

Wśród czynników, które będą miały wpływ na zmiany trendów żywieniowych klientów centrów handlowych najczęściej wymienia się rosnącą świadomość ekologiczną, ciekawość nowych smaków, wzrost zamożności Polaków i dążenie do prowadzenia bardziej zrównoważonego życia. Wszystkie te aspekty będą też miały znaczący wpływ na wygląd przyszłych stref gastronomicznych.Wyzwaniem dla branży może być natomiast rosnąca popularność zamówień online oraz robotyzacja i sztuczna produkcja żywności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.