Partnerzy portalu
Bekon, donuty i delivery motorem wzrostu sprzedaży McDonald's fot. unsplash.com

Bekon, donuty i delivery motorem wzrostu sprzedaży McDonald's

McDonald's może podziękować dwóm symbolom amerykańskiej kuchni - bekonowi i donatom, za to, że wyniki I kwartału wydają się mocne, pomimo mniejszej liczby osób odwiedzających restauracje sieci.

Autor: www.horecatrends.pl / Reuters Data: 06 maja 2019 09:26

Zdaniem McDonald's, wysoką sprzedaż sieć zawdzięcza m.in. wprowadzeniu do menu więcej ofert ze smażonym bekonem, ofercie "2 za 5 USD" i wprowadzeniu przekąski Donut Sticks. Sieć podkreśla także rolę przebudowy wielu restauracji, kiosków interaktywnych, zwiększonych zamówień w dostawie i nacisku na ofertę śniadaniową. 

Sprzedaż McDonald's w USA wzrosła o 4,5 proc. lfl (w tych samych placówkach), przekraczając średnią prognozę analityków na poziomie 3 proc. i w porównaniu do 2,9 proc. wzrostu w tym samym okresie rok wcześniej. I to mimo tego, że McDonald's nadal odnotowywał mniej wizyt w Stanach Zjednoczonych. Globalna sprzedaż lfl wzrosła o 5,4 proc.

CEO Steve Easterbrook, przemawiając podczas konferencji, powiedział, że wyższe średnie rachunki pomogły "zatuszować" spadek liczby gości. Podkreślił rolę delivery. Średni rachunek w dostawie wynosi od 1,5 do 2 razy więcej niż średnie wydatki w restauracji. Ponadto McDonald's podniósł ceny o 2 procent, aby zrównoważyć 3-procentowy wzrost kosztów surowców.

Wzrost sprzedaży McDonald's w USA znacznie przewyższył wyniki sieci Burger King (nr 2 w USA), gdzie sprzedaż lfl wzrosła o 0,4 proc. Jednak kwartał zakończył się przed wprowadzeniem Impossible Whopper na bazie roślin.

Kiedy podczas konferencji prasowej analityk zapytał McDonald's o produkt pochodzenia roślinnego, Easterbrook powiedział, że kluczem sukcesu McDonald's jest zidentyfikowanie "trwałych trendów konsumenckich" i zdecydowanie, że jeśli rzeczywiście istnieje trend, czy istnieje dodatkowa złożoność dodania takiego produktu i czy warto. Na razie, jakikolwiek produkty białkowe pochodzenia roślinnego w McDonald's są w fazie dyskusji. 

 

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.