Partnerzy portalu
Bierhalle: Proces wdrażania rozwiązań dla gastronomii jest zbyt długi Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny /COO QLT Restaurant & Bar Sp.zo.o.

Bierhalle: Proces wdrażania rozwiązań dla gastronomii jest zbyt długi

Proces wdrażania rozwiązań pomocowych jest zbyt długi. Realna pomoc może przyjść w połowie przyszłego miesiąca - mówi serwisowi horecatrends.pl Stanisław Magdij, dyrektor operacyjny /COO QLT Restaurant & Bar Sp.zo.o.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 29 kwietnia 2020 08:01

Horecatrends.pl: Mija kolejny miesiąc obowiązywania ograniczeń związanych z zamknięciem lokali gastronomicznych dla gości. Jak obecnie działa sieć Bierhalle?

Stanisław Magdij: Bierhalle przygotowuje się do chwili, kiedy restauracje zaczną działać w pełnym formacie. Życie zmusiło nas, żebyśmy zainteresowali się w większym stopniu dostawą do domu. System delivery musi stać się częścią każdego biznesu. Dzisiaj pracownicy pracują nad ofertą  dostaw do domu, nie mogąc wykonywać żadnych innych obowiązków.

Problemem jest też sprzedaż piwa przez internet.  Jak obecnie działa ta gałąź?

Jest to bardzo skomplikowana forma sprzedaży. Nie sprzedajemy  piwa przez internet – nasze restauracje (które najczęściej połączone są też z browarem) mają opcję sprzedaży piwa „na wynos”. Aby taką koncesję uzyskać, trzeba mieć status sklepu. Dokonujemy transakcji w restauracji: kupuje się fizycznie w restauracji.

Przepis dotyczący sprzedaży internetowej piwa jest niedoregulowany. Mam nadzieję, że przy okazji tego nieszczęścia, które wszystkich nas dotknęło, pewne irracjonalne regulacje prawne zostaną usunięte.

Jak ocenia Pan działania rządowe? Czy proponowane rozwiązania są wystarczające?

Nie będę tu oryginalny. Głosy restauratorów i przemysłu są podobne. Rozwiązania, które pojawiają się dzisiaj w formie medialnej, są coraz lepsze. I cieszę się, że się pojawiają. Natomiast od momentu medialnej komunikacji do wdrożenia go w życie mijają tygodnie. Mieliśmy zatwierdzoną tarczę pierwszą, tarczę drugą. Do dnia dzisiejszego nasza spółka nie uzyskała żadnej pomocy. Nasze restauracje zostały zamknięte 13 marca, odcinając nas w 100 proc. od jakiegokolwiek finansowania. Mówimy o potężnym problemie: dla nas jako firmy w aspekcie czysto biznesowym, ale też dla pracowników, którzy mieli dostać pomoc od państwa.

Czego by Pan oczekiwał? Co mogłoby teraz pomóc?

Przede wszystkim szybszego działania. Niektóre rozwiązania tarczy drugiej są bardzo ciekawe, ale proces ich wdrażania jest zbyt długi. Realna pomoc może przyjść w połowie przyszłego miesiąca. Nasza firma jest dwa miesiące bez pomocy. Wszystko, co robimy, żeby przetrwać, to są nasze działania, wsparcie osób, które lubią sieć Bierhalle i wspierają nas przez zakup voucherów. Prowadzimy też zbiórkę, by przeznaczyć ją na pensje dla naszych pracowników którzy nie są w stanie tyle czekać na pomoc. Nie każdy miał tyle środków, żeby przetrwać z rodziną dwa miesiące, zwłaszcza jeżeli dwie osoby pracowały w biznesie gastronomicznym.

Patrząc optymistycznie w przyszłość, wierzę, że jak przyjdzie pomoc, uda nam się przetrwać. Nie chciałbym, żeby ktokolwiek bawił się w krytykowanie rozwiązań, ale żeby wszyscy skoncentrowali się na wprowadzeniem ich w życie. To pokaże, czy potrzebujemy tarczy trzeciej, czwartej, piątej czy też być może uruchomienie już tej pomocy sprawi, że biznes przetrwa i wiele ludzi będzie miało pracę. W Bierhalle w tamtym roku w sezonie mieliśmy ok. 500 pracowników. 500 rodzin zostanie odciętych od źródła dochodu i bez miejsc pracy. Robimy wszystko, żeby doczekać tej pomocy i wierzymy, że pomoc będzie w miarę szybko przyznawana.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.