Partner portalu
Bobby Burger tworzy Real Food SA, do której dołącza marka Wegeguru. W planach crowdfunding fot. materiały prasowe

Bobby Burger tworzy Real Food SA, do której dołącza marka Wegeguru. W planach crowdfunding

Sieć Bobby Burger zwiększyła obroty o 23 proc. Sukces w skalowaniu gastronomicznego biznesu chce wykorzystać w grupie kapitałowej, do której dołączył Michał Kiciński ze swoim konceptem Wegeguru. Nowy podmiot, Real Food SA w maju wystartuje ze zbiórką crowdfundingową na Crowdway.pl. Chce pozyskać 4 miliony zł.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 11 kwietnia 2019 12:52

Bobby Burger zaczynał działalność od food trucka, który w 2012 r. wyjechał na ulice Warszawy. Już rok później powstał pierwszy lokal w centrum stolicy, a marka ruszyła z systemem franczyzowym. W ciągu kolejnych sześciu lat zbudował sieć lokali własnych i franczyzowych, która dziś liczy 38 burgerowni w 17 miastach. 

W samym 2018 r. burgerownie Bobby Burger odwiedziło ponad milion klientów, a sieć powiększyła się o 5 nowych lokali. – Trzy z pięciu uruchomionych w ubiegłym roku burgerowni to lokale własne. Nadal będziemy rozwijać franczyzę, ale nasz główny cel to wzrost sieci punktów należących w całości do nowo powstałej grupy Real Food – mówi Krzysztof Kołaszewski, współzałożyciel sieci Bobby Burger i członek zarządu Real Food SA. 

Jeszcze dynamiczniej wzrosły obroty sieci. – Łączne przychody z lokali własnych i franczyzowych Bobby Burger przekroczyły w 2018 roku 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem – dodaje Krzysztof Kołaszewski.

W lutym Bobby Burger otworzył już drugi lokal w Poznaniu. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci – do połowy br. powiększy się ona przynajmniej o pięć nowych burgerowni. – Do końca maja planujemy otwarcie dwóch kolejnych lokali Bobby Burger w Warszawie, w czerwcu natomiast pierwszej burgerowni w Siedlcach. Do połowy roku pojawi się również trzeci lokal Bobby Burger na mapie Łodzi i drugi w Szczecinie – tym razem w nowym systemie kontenerowym Bobby Burger Smart Cube– mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Twórcy marki Bobby Burger – Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski – chcą pójść o krok dalej. – Analiza trendów w gastronomii, takich jak m.in. flexitarianizm, czyli elastyczny wegetarianizm oraz wyników badań konsumenckich, skłoniła nas do tego, by utworzyć grupę kapitałową Real Food SA. Oprócz dalszego rozwoju sieci burgerowni w całej Polsce, chcemy zagospodarować potrzeby różnych grup konsumentów – jedzących mięso, wegetarian i wegan, wielbicieli burgerów, ale nie tylko – mówi Krzysztof Kołaszewski.

Tak powstała grupa kapitałowa Real Food SA. Założyciele sieci Bobby Burger do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do nowo powstałej spółki inwestor wniósł kapitał, ale też swoją restaurację Wegeguru, działającą w Warszawie od 2017 r. – Wegeguru była odpowiedzią na rosnący popyt klientów wielkomiejskich restauracji i barów na zdrową dietę wegańską. Wytrawna kuchnia dla zwolenników diety roślinnej przyciąga nazwiskami mistrzów kuchni i jakością potraw. To koncept, który zasługuje na to, by wyjść poza granice stolicy i razem mamy szansę, by tak się stało – dodaje Michał Kiciński.

Wspólnikami Real Food SA zostali: Bogumił Jankiewicz, MK Investment Partnership (spółka należąca m.in. do Krzysztofa Kołaszewskiego) oraz Michał Kiciński. W najbliższym czasie do tego grona dołączą nowi akcjonariusze, dzięki ofercie akcji, promowanej m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. – Bobby Burger wyrósł z fascynacji amerykańską kulturą miejską, którą zaraziliśmy rzesze klientów w całej Polsce. Społeczność zgromadzoną wokół marki, a także grono inwestorów kapitałowych, chcemy zaprosić do współtworzenia dwóch obiecujących konceptów gastronomicznych – zapowiada Krzysztof Kołaszewski.

W ramach finansowania społecznościowego (crowdinvestingu) Real Food chce pozyskać 4 mln zł. Jej cel to otwarcie kolejnych lokali Bobby Burger i Wegeguru. – Zamierzamy utrzymywać obecną dynamikę wzrostu. Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą – zapewnia Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.