Partnerzy portalu
Brand2eat: Burger King vs. McDonald's, czyli o zaczepnym stylu komunikacji Komunikacja Burger Kinga względem McDonald's jest zaczepna już od dawna; fot. shutterstock

Brand2eat: Burger King vs. McDonald's, czyli o zaczepnym stylu komunikacji

– Od dawna nie dziwi mnie zaczepny charakter komunikacji Burger Kinga względem McDonald's. Powiem więcej – bardzo ją lubię. Marki lubią sobie dokuczać, a te największe, ze sztabem specjalistów, doskonale wiedzą jak to zrobić – mówi serwisowi horecatrends.pl Angelika Borysiak, właścicielka agencji kreatywnej brand2eat zajmującej się marketingiem w branży gastronomicznej.

Autor: horecatrends.pl Data: 21 lutego 2020 17:54

Jak przytacza Angelika Borysiak, reklama ze spelśniałym burgerem (Zob. Burger King chwali się, że Whoopery pleśnieją) to nie pierwszy kamyczek do ogródka McDonald's.

– Podczas niemieckiej premiery filmu "To", będącego adaptacją powieści Stephena Kinga o upiornym klaunie, przed końcowymi napisami na ekranie kina pojawił się napis "Nigdy nie ufaj klaunom" co było oczywistym nawiązaniem do postaci Ronalda McDonalda i było w mojej opinii genialną zagrywką! – przypomina właścicielka agencji kreatywnej brand2eat.

Nie inaczej było w tym przypadku.

– Widzę tu jasny pstryczek w nos dla sieci, o burgerach której mówi się, że są tak pełne konserwantów, że nie zepsują się nigdy – mówi.

Angelika Borysiak przyznaje jednak, że ma sprzeczne odczucia co do pokazywania spleśniałej żywności.

– Owszem, panuje mocny trend na świadome odżywianie i ta reklama mówi nam jasno "Nasze burgery są prawdziwe, dlatego szybciej się zepsują. Właśnie tak powinna wyglądać kanapka po dłuższym czasie". Warto docenić odwagę marketerów, jednak nie bez powodu mówi się, że jemy oczami, a nazywanie pleśni pięknem ("The beauty of no artificial preservatives") mnie nie przekonuje – podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.