Globalna sieć McDonald’s to najbardziej wartościowa marka fast food na świecie według rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2019, autorstwa WPP i Kantar. Brand wart jest 130,4 mld dolarów. Wartość marek z tej kategorii wzrosła w skali roku o 13 proc. do poziomu 261,1 mld dolarów.
Wartość marki McDonald’s wzrosła o 18 proc. rdr., osiągając wartość 130,4 mld. Jak wskazują autorzy opracowania, to efekt zdolności firmy do wykorzystywania takich trendów, jak rosnący popyt na zdrowszą żywność i opakowania przyjaźniejsze dla planety.
Wiele restauracji McDonald’s obecnie oferuje klientom możliwość zamawiania przy ladzie, w kiosku lub za pośrednictwem aplikacji oraz wybór między odbiorem zamówienia przy okienku lub dostarczeniem go do stolika.
Nieustanne koncentrowanie się na doskonaleniu obsługi klienta sprawiło, że McDonald’s nabył również start up z branży sztucznej inteligencji (AI). Kolejne miejsca w rankingu zajmują Starbucks (45,8 mld dol.), KFC (17,2 mld. dol.) i Subway (17,1 mld dol.).
Więcej: wirtualnemedia.pl
Nie przegap najważniejszych wiadomości