Burger King "przechytrzył" streamerów gier. Kontrowersyjna akcja marketingowa Burger King "przechytrzył" streamerów gier; fot. unsplash.com

Burger King "przechytrzył" streamerów gier. Kontrowersyjna akcja marketingowa

Autor: spidersweb.pl Data: 24 sierpnia 2020 14:20

Burger King wydał 5 dolarów na coś, za co na rynku reklamy musiałaby zapłacić kilka tysięcy razy więcej - pisze spidersweb.pl.

System donacji to stały element świata streamerów. Osoby grające na żywo są wspierane drobnymi kwotami przez swoich widzów. W zamian za wpłaty fani mogą wpisywać krótkie wiadomości, które następnie są wyświetlane na ekranie streamera bądź odczytywane przez automatycznego bota. 

System donacji jest przeznaczony dla widzów, fanów, krytyków i hejterów. Dla osób prywatnych. W zamian za drobną opłatę streamerzy pozwalają, aby na ich kanale mógł zabrać głos ktoś z zewnątrz. Wyrazić swoją opinię, skomplementować prowadzącego bądź rzucić kilka krytycznych uwag. Zachodni streamerzy nie przewidzieli jednak, że mechanizm zostanie wykorzystany przez wielką i poważną agencję PR do promowania jednej z najpopularniejszych sieci fast food na świecie.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ogilvy wyselekcjonowało streamerów korzystających z automatycznych botów czytających komentarze w zamian za donacje. Agencja wpłacała każdemu z internetowych celebrytów od 3 do 5 dolarów, jednocześnie informując o promocjach cenowych Burger Kinga. Bot czytał reklamowe hasła na żywo, podczas streamu, co wywołało protesty wielu streamerów.

Więcej na spidersweb.pl.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz