Partnerzy portalu
Burger King "przechytrzył" streamerów gier. Kontrowersyjna akcja marketingowa Burger King "przechytrzył" streamerów gier; fot. unsplash.com

Burger King "przechytrzył" streamerów gier. Kontrowersyjna akcja marketingowa

Burger King wydał 5 dolarów na coś, za co na rynku reklamy musiałaby zapłacić kilka tysięcy razy więcej - pisze spidersweb.pl.

Autor: spidersweb.pl Data: 25 sierpnia 2020 08:19

System donacji to stały element świata streamerów. Osoby grające na żywo są wspierane drobnymi kwotami przez swoich widzów. W zamian za wpłaty fani mogą wpisywać krótkie wiadomości, które następnie są wyświetlane na ekranie streamera bądź odczytywane przez automatycznego bota. 

System donacji jest przeznaczony dla widzów, fanów, krytyków i hejterów. Dla osób prywatnych. W zamian za drobną opłatę streamerzy pozwalają, aby na ich kanale mógł zabrać głos ktoś z zewnątrz. Wyrazić swoją opinię, skomplementować prowadzącego bądź rzucić kilka krytycznych uwag. Zachodni streamerzy nie przewidzieli jednak, że mechanizm zostanie wykorzystany przez wielką i poważną agencję PR do promowania jednej z najpopularniejszych sieci fast food na świecie.

Ogilvy wyselekcjonowało streamerów korzystających z automatycznych botów czytających komentarze w zamian za donacje. Agencja wpłacała każdemu z internetowych celebrytów od 3 do 5 dolarów, jednocześnie informując o promocjach cenowych Burger Kinga. Bot czytał reklamowe hasła na żywo, podczas streamu, co wywołało protesty wielu streamerów.

Więcej na spidersweb.pl.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.