Partner portalu
Cała Polska w żółci i czerwieni. Co to oznacza dla gastronomii? Wprowadzeniu strefy żółtej w całym kraju; fot. unsplash.com / Canva

Cała Polska w żółci i czerwieni. Co to oznacza dla gastronomii?

W związku z kolejnymi rekordowymi liczbami zakażeń i zgonów z powodu koronawirusa rząd Polski zdecydował o wprowadzeniu strefy żółtej w całym kraju, z wyłączeniem miast i powiatów będących w strefie czerwonej. Jak odczuje to sektor gastronomiczny?

Autor: Jakub Szymanek, www.horecatrends.pl Data: 09 października 2020 06:59

W czwartkowe popołudnie, 8 października, premier Mateusz Morawiecki oraz Adam Niedzielski, minister zdrowia, ogłosili, że od 10 października strefą żółtą w związku z pandemią Covid-19 zostanie objęty cały kraj, poza powiatami i miastami, które już wcześniej były w strefie czerwonej. 

– Od 10 października wprowadzamy zasady strefy żółtej na cały kraj. Obowiązek zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej i komunikacji. W strefie żółtej mielibyśmy ok. 100 powiatów, dlatego zdecydowaliśmy się na to jasne rozwiązanie – powiedział Mateusz Morawiecki.

fot. twitter.com/MZ_GOV_PL

W maseczce na świeżym powietrzu

Główną zmianą związaną z wprowadzenie strefy żółtej w całym kraju w porównaniu z dotychczasowym funkcjonowaniem większości ludzi jest obowiązek zasłanie nosa i ust, już nie tylko w przestrzeni publicznej – sklepach czy komunikacji miejskiej, ale także na świeżym powietrzu. Pod tym względem strefa żółta zrówna się ze strefą czerwoną.

Tak jak było do tej pory, obowiązek zakrywania ust i nosa obowiązuje dalej w lokalach i ogródkach gastronomicznych. Dotyczy to zarówno obsługi, jak i gości. Klienci muszą zakrywać usta i nos do czasu zajęcia miejsc w restauracji, w których będą spożywać posiłki lub napoje. Do tego, według rozporządzenia rządu na terenie całego kraju w wszystkich lokalach gastronomicznych należy zachować bezpieczną odległość – na 1 osobę powinno przypadać co najmniej 4 m2.

– Przed wejściem do restauracji, nasza Concierge mierzy każdemu z gości temperaturę. Obowiązkowo prosimy o zdezynfekowanie rąk. Każdy ma możliwość skorzystania z jednorazowych maseczek, które są do dyspozycji naszych gości przy wejściu. Stoliki w restauracji ustawione są w odstępach zalecanych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia – mówi Milena Rafałko, Marketing & PR Manager w Selavi Warsaw.

– Cała nasza obsługa dbając o najwyższy standard serwisu, pracuje w maseczkach. Stan zdrowia obsługi kontrolowany jest codziennie przez Managera prowadzącego zmianę. Stoły są dezynfekowane po każdym gościu. Dodatkowo w łazienkach można skorzystać z płynów do dezynfekcji. Informujemy, że nasza restauracja jest sprzątana codziennie przez obsługę oraz dodatkowo przez firmę zewnętrzną dwa razy w tygodniu. Wnętrze restauracji jest ozonowane. Wspólnie dbamy o to żeby nasi Goście oraz obsługa czuli się u nas bezpiecznie – dodaje.

Z kolei od najbliższej soboty lokale, które w dzień były jadłodajniami, a wieczorem zmieniały się klub, będą musiały zaprzestać takiej praktyki. Według nowego rozporządzenia rządu w całym kraju w lokalach gastronomicznych i innych zamkniętych pomieszczeniach nie będzie można od 10 października udostępniać miejsc do tańczenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.