Partnerzy portalu
Charlie Food & Friends: Jak wygląda i ile trwa proces rekrutacji managerów? fot. materiały prasowe

Charlie Food & Friends: Jak wygląda i ile trwa proces rekrutacji managerów?

– Naszą preferowaną formą pozyskania nowych pracowników jest polecenie przez obecnych członków zespołu. W ten sposób pozyskaliśmy wielu świetnych managerów oraz kucharzy. W procesie wspierają nas agencje rekrutacyjne (wykorzystujące wszystkie dostępne narzędzia, np. bazy własne, portale społecznościowe, portale pracy). W różnych kanałach umieszczamy ogłoszenia własne. Zdarza się też nadal, że kandydaci zgłaszają się bezpośrednio w lokalu – mówi Marek Rogala, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Charlie Food & Friends.

Autor: horecatrends.pl Data: 11 grudnia 2019 07:55

Odpowiednio dobrany manager przekłada się na skuteczną rekrutację pozostałych pracowników restauracji.

Jak wymienia Marek Rogala, pierwszy krok procesu rekrutacji managerów to należyty “brief”, czyli zapotrzebowanie przekazane agencji oraz przełożone na treść ogłoszeń. Dobrze przygotowane ogłoszenie poprawia adekwatność zgłaszających się kandydatów. 

Kolejny krok to selekcja kandydatów do pogłębionych wywiadów telefonicznych (ok. 1h).

– Już na tym etapie wstępnie weryfikujemy kandydata pod kątem edukacji, doświadczenia, kompetencji oraz pożądanych przez nas cech w dziewiętnastu kluczowych obszarach, m.in. wizja i plany na przyszłość, bycie liderem, kompetencje intelektualne, myślenie strategiczne, kreatywność, podejście do ryzyka i in. Jest to znacząca inwestycja czasu, ale pozwala wybrać faktycznie tylko najlepiej dopasowanych do stanowiska kandydatów. Tych zapraszamy na rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzane wg specyficznej formuły; uczestniczą w nich przynajmniej 2 osoby z firmy, trwają długo (ponad 2 godziny). Celem wywiadu jest uszczegółowienie najistotniejszych kwestii poruszanych podczas rozmów telefonicznych, a także uzyskanie możliwie pełnego obrazu kandydata – tłumaczy.

Jak wygląda w liczbach typowy proces rekrutacji?

– Uznajemy, że sukcesem jest uzyskanie 7 wysokiej jakości zgłoszeń na etapie wywiadów telefonicznych, spośród których zapraszamy 3-4 osoby na rozmowy. Cały proces trwa około 6 tygodni od momentu uruchomienia – wymienia Marek Rogala.

– Policzyliśmy historycznie, że szacunkowy koszt niewłaściwego wyboru to nawet ok. 10% przychodu lokalu w danym okresie. Jeszcze większym problemem jest ewentualny spadek jakości i powtarzalności, którego skutki pojawią się później i są trudniejsze do zdiagnozowania; ponadto trzeba wówczas powtórzyć cały proces od początku – dodaje współzałożyciel i dyrektor zarządzający Charlie Food & Friends.

Oprócz rekrutacji równie istotnym procesem jest onboarding, czyli wprowadzenie pracownika do zespołu. Trwa kilka tygodni i obejmuje przeszkolenie techniczne i narzędziowe, wprowadzenie do kultury organizacji, wizyty w innych lokalach sieci, pakiet szkoleń. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.