Partner portalu
Chief Happiness Officer: Poczucie szczęścia w pracy ma znaczenie w branży gastronomicznej Katarzyna Zadrożna, globalny dyrektor ds. doświadczeń pracowników i komunikacji w AmRest; Chief Happiness Officer/fot. materiały prasowe

Chief Happiness Officer: Poczucie szczęścia w pracy ma znaczenie w branży gastronomicznej

- Szczęście w pracy ma zdecydowanie duże znaczenie w branży gastronomicznej – klienci lubią wracać do miejsc, w których panuje dobra atmosfera i są obsługiwani z uśmiechem. Jednocześnie w tej branży dużym wyzwaniem jest utrzymanie pracowników. Dlatego szczególnie w tej grupie zawodowej istotne są dobra komunikacja, przyzwolenie na dzielenie się pomysłami oraz informacją zwrotną, docenienie, inwestowanie w rozwój kompetencji - mówi w rozmowie z serwisem www.horecatrends.pl Katarzyna Zadrożna, globalny dyrektor ds. doświadczeń pracowników i komunikacji w AmRest; Chief Happiness Officer.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 07 lutego 2020 08:08

Jest Pani certyfikowaną specjalistką ds. szczęścia. Skąd pomysł, żeby zostać takim specjalistą? W jaki sposób można nim zostać? I jak tę umiejętność wykorzystać zawodowo?

Wierzę, że pozytywne doświadczenia pracowników przekładają się na lepsze wyniki biznesowe. Od ponad dwóch lat wraz z AmRest promuję ten temat nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Wspólnie z HRM Institute w kwietniu 2018 roku zorganizowaliśmy pierwsze wydarzenie w Polsce poświęcone temu tematowi, prowadzimy badania dot. szczęścia w pracy, występując na eventach branżowych czy pisząc artykuły dzielę się moją wiedzą i doświadczeniem w tym obszarze. Od kilkunastu lat zawodowo jestem związana z tematami takimi jak employer branding, zaangażowanie pracowników, kultura organizacyjna czy społeczna odpowiedzialność biznesu. Te obszary są mocno powiązane z tworzeniem szczęśliwych organizacji.

Cieszę się, że rośnie zainteresowanie tym tematem zarówno na świecie, jak i w Polsce. Coraz więcej w polskich firmach osób, które zajmują się wprowadzaniem szczęścia w organizacji. Więcej również konsultantów i trenerów, którzy szkolą z tego zakresu. Mi udało się zgłębić ten temat we współpracy z jednym ze światowych ekspertów z tego obszaru. Wiedza na temat szczęścia w pracy pozwala zrozumieć, jak lepiej motywować pracowników, jak dawać im poczucie sensu i tworzyć organizacje, w których po prostu chcą być i dawać z siebie jak najwięcej.

Czego pragną pracownicy? Co ich uszczęśliwia?

Ze szczęściem jest tak, że każdy z nas ma jego własną definicję. Dotyczy to również kontekstu zawodowego. Każdy wie, co sprawia mu frajdę i radość, a co go frustruje. Dla jednych szczęście w pracy będzie oznaczało elastyczne godziny pracy, dla innych nieustanny rozwój zawodowy. Z badania przeprowadzonego przez AmRest, HRM Institute oraz Universum w 12 krajach Europy i w Chinach (raport z badania „Międzynarodowy krajobraz radości w pracy”) wynika, że najczęściej ze szczęściem w pracy utożsamiany atmosferę, w której możemy czuć się swobodnie i nie boimy się wyrażania swoich poglądów (36%); pracę z ludźmi z poczuciem humoru i wspólne śmianie się z kolegami w pracy (31%); pasje do tego, co robimy (28%); pozytywny feedback i docenienie ze strony współpracowników i szefa (24%) oraz frajdę z realizacji zadań (18%).

„Typowe” skojarzenia ze szczęściem w pracy – piłkarzyki, imprezy integracyjne, masaże w pracy czy możliwość przyprowadzenia zwierząt do pracy pojawiły się również wśród skojarzeń, ale na samym końcu listy (tylko 3% wskazań). Co to oznacza dla pracodawców? Że budowanie szczęśliwej organizacji wcale nie oznacza dużych nakładów finansowych. Najważniejsze są szacunek, dobra współpraca w zespole i docenianie. Co to oznacza dla pracowników? Że na nasze poczucie szczęścia w pracy mamy w głównej mierze my sami. Dlatego zachęcam do tego, aby witać naszych współpracowników z uśmiechem na twarzy, dziękować, doceniać naszych współpracowników, celebrować ważne momenty i sukcesy (urodziny, awanse itd.). Szczęście w pracy zaczyna się od nas samych!

Czy możemy te potrzebę szczęścia sprecyzować, skupić na grupie zawodowej związanej z gastronomią – co powoduje, że restauratorzy, szefowie kuchni, barmani, kelnerzy są szczęśliwi i zadowoleni z wykonywanych zajęć?

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Paulina

    Kasowanie komentarzy bo nie są pochwalne? Nieładnie...

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.