×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Coraz dłuższa lista oferentów na zakup kanapkowego giganta
Inwestorzy finansowi rywalizują o zakup sieci kanapkowej Subway; fot. shutterstock.com

Coraz dłuższa lista oferentów na zakup kanapkowego giganta

Autor: Paulina Piwowarek Data: 15 marca 2023 10:06

Globalna firma private equity Advent International znalazła się na liście firm, które rywalizują o zakup sieci kanapkowej Subway, poinformował Reuters za Sky News.

Kto chce kupić sieć Subway?

Według Reutersa, firma dołącza do rywalizujących grup finansowych: jedno z ramion inwestycyjnych Goldman Sachs, Bain Capital, TPG i TDR Capital.

Czym zajmuje się Advent International?

Advent wcześniej inwestował w sieć kulturalno-rozrywkową HMV, a obecnie ma w portfolio między innymi w takie firmy, jak Laird International (branża technologiczna) i McAfee Corp. (systemy ochrony przed włamaniami do sieci komputerowych).

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Advent International odmówił komentarza, a Subway nie odpowiedział na prośbę Reutersa o komentarz.

Subway na sprzedaż

Kanapkowa sieć w zeszłym miesiącu poinformowała, że ​​rozważa możliwą sprzedaż swojej działalności ze względu na rosnące koszty i rosnącą konkurencję.

The Wall Street Journal w styczniu powiedział, że potencjalna sprzedaż jest wyceniana na ponad 10 miliardów dolarów.

Peter Buck, zmarły w 2021 r. współzałożyciel kanapkowego imperium Subway, pozostawił 50 proc. udziałów w sieci fundacji filantropijnej założonej przez siebie w 1999 r. Jak donosił Reuters, to może ochronić miliardy dolarów wpływów z potencjalnej sprzedaży firmy przed amerykańskimi organami podatkowymi.

Sieć Subway ma już prawie 60 lat

W 1965 roku fizyk jądrowy Peter Buck pożyczył synowi swojego przyjaciela, Fredowi DeLuce, tysiąc dolarów na otwarcie restauracji z kanapkami. 17-letni wówczas DeLuca miał tym małym biznesem dorobić na studia. Po ok. 10 latach pracy DeLuca wspólnie z Buckiem mieli już 16 sklepów i ruszyli z franczyzą swojego pomysłu. Tak narodziła się kanapkowa potęga.

Fred DeLuca zmarł we wrześniu 2015 r. w wieku 67 lat na białaczkę. Peter Buck zmarł w listopadzie 2021 r. Miał 90 lat.

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz