Partnerzy portalu
Cukiernia Wójcik: W perspektywie mamy święta inne niż wszystkie dotąd Łukasz Wójcik, prezes Cukierni Wójcik

Cukiernia Wójcik: W perspektywie mamy święta inne niż wszystkie dotąd

W perspektywie mamy święta inne niż wszystkie dotąd. W branży spożywczej podobnie jak FMCG niestabilność nastroi konsumenckich wywołana niepewnością o przyszłość jest bardzo widoczna, jednakże sprzedaż impulsowa broni wyniki sprzedaży na dłuższą metę – mówi Łukasz Wójcik, prezes Cukierni Wójcik.

Autor: horecatrends.pl Data: 24 grudnia 2020 08:06

Dla cukiernictwa okres świąteczny to czas realizacji wcześniej założonej strategii sprzedażowej, kumulacji zamówień i egzekwowania logistyki.

– Ludzie w święta czekają na ciasta i wyroby cukiernicze – to się nie zmienia bez względu na okoliczności –  mówi Łukasz Wójcik, prezes Cukierni Wójcik.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Mówi się „święta, święta i po świętach”, ale dla zakładu produkcyjnego ten okres wcale nie mija tak szybko. Nie ma co dramatyzować, handel spożywczy gdzie łańcuch dostaw nie jest oparty na imporcie surowca lub eksporcie gotowego produktu jest z miarę odporny na ograniczenia. Z ciężkim sercem patrzymy na całe branże, które cierpią, a z drugiej strony ciężko pracujemy, żeby dopasować ofertę do klienta docelowego. Niestety pokrewna nam branża gastronomiczna jest tego dobrym przykładem. Nasz koncept kawiarni patronackich „Mój Wójcik – miejsce spotkań” nie przetrwał próby czasu i w odpowiednim momencie został wygaszony, żebyśmy mogli skupić się na podstawie naszej działalności, także rozumiemy wyzwania codziennej działalności – przyznaje.

Jak dodaje, dla jego cukierni bardzo ciekawym ćwiczeniem był przegląd procedur operacyjnych, dostosowanie do podwyższonych standardów higieny, zmianowość kadry, analiza finansowa kondycji spółki, natomiast to wszystko było tylko czynnikiem optymalizującym działalność na pierwszy okres pandemii, z którego szybko trzeba było się otrząsnąć i działać dalej.

– Paradoksalnie część z powyższych elementów wyszła nam na dobre, podwyższyliśmy niektóre standardy, więc stosunek jakości do ceny dla naszych odbiorców zdecydowanie wzrósł. W pierwszym etapie wprowadziliśmy też asortyment wspierający w postaci pieczywa czy artykułów garmażeryjnych, niektóre z nich zostały z nami na dobre. Natomiast dla biznesu najgorszy jest brak przewidywalności, który nastąpił później i dalej trwa, a nie same obostrzenia – mówi prezes cukierni. Grudzień zawsze oznacza wszystkie ręce na pokład.

Jak mówi Kamil Antoniak, odpowiedzialny w spółce za rozwój, choć cukiernia notuje pewne spadki sprzedaży niektórych grup asortymentowych, nadal rozwija się na stabilnym poziomie i założonym tempie, okres świąteczny tylko potwierdza kierunek normalizacji.

– Musimy zrozumieć, że oprócz zwiększonej sprzedaży czas świąt był i nadal jest dość przewidywalny. Obserwujemy trendy różnorodności w zależności od regionu sprzedażowego, natomiast wyjątek potwierdza regułę – tłumaczy.

– Makowiec, keks i sernik to konieczność. Sama sprzedaż pod kątem odbiorców dzieli się właściwie na dwie grupy. Pierwsza to hurt i detal, który dość zachowawczo podchodzi do zamówień, nie wiedząc jak prognozować zapotrzebowanie lub bojąc się strat. Po drugiej stronie mamy konsumenta, który niby ogląda złotówkę dwa razy, ale jest spragniony większej swobody i pozwala sobie na ten chwilowy powrót do normalności co pod kątem sprzedażowym stawia ten rok prawie na równi z poprzednimi latami. Zwiększyła się delikatnie tzw. wartość koszyka z uwagi na indeksy oparte na recepturach będących obecnie na topie np. włoska babka Panettone, ale koniec końców sprzedaż oparła się na asortymencie bardziej tradycyjnym, czyli balans został zachowany – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.