Partnerzy portalu
Czy branża gastronomiczna podniesie się po pandemii? Malka Kafka oraz Ola Lazar w trakcie webinaru „Gastro odNOWA. Rozmawiamy o przyszłości gastronomii” rozmawiały o tym, jakie rozwiązania pomogły przetrwać kryzys oraz jaka przyszłość czeka sektor gastronomiczny / fot. PTWP

Czy branża gastronomiczna podniesie się po pandemii?

Malka Kafka oraz Ola Lazar w trakcie  webinaru „Gastro odNOWA. Rozmawiamy o przyszłości gastronomii” rozmawiały o tym, jakie rozwiązania pomogły przetrwać kryzys oraz jaka przyszłość czeka sektor gastronomiczny. Webinar poprowadził Grzegorz Łapanowski.

Autor: horecatrends.pl Data: 18 maja 2021 15:44

Malka Kafka na początku opowiedziała o podjętych działaniach Tel Aviv Urban Food w związku z pandemią i lockdownem.

- Wraz z moim wspólnikiem od razu podjęliśmy strategiczne decyzje: działamy tak, by wejść na rynek ofensywnie i wykorzystać ten moment nie tylko po to, by przetrwać dwa czy trzy lata, ale jeszcze na tym skorzystać. Na początku zadaliśmy sobie podstawowe pytanie: “ile potrzebujemy pieniędzy, by przetrwać i zachować cash flow?”. Zastanawialiśmy nad systemem “delivery” i pojawiło się kolejne pytanie: “czy powinniśmy się tego uczyć, czy lepiej zatrudnić eksperta? - tłumaczyła Malka Kafka.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Zainwestowaliśmy w analizy rynku i szukaliśmy oszczędności. Podjęliśmy analizę BCG - musieliśmy znaleźć takie nasze “dojne krowy”, które najlepiej się sprzedają, by móc z nimi mocno wejść w trudny czas pandemii. Stworzyliśmy też całą listę produktów, które można u nas zamówić, by zwiększyć średni rachunek, czyli np. majonezy wegańskie, które można kupić przy okazji składania zamówienia na lunch - dodała. 

Trendy w gastronomii

W dalszej części webinaru Ola Lazar opowiedziała o zmieniających się trendach w gastronomii.

- Uważam, że coraz częściej będziemy obserwowali zmianę modelu biznesowego, czyli przejście do produkcji własnych, wyjątkowych produktów według unikatowych receptur i wprowadzanie tych produktów na rynek detaliczny. Restauracje zaczną wykorzystywać swoje marki i nazwiska szefów kuchni, by przyciągać jakością i wyjątkowością. Nie boję się tego, że produkty premium będą droższe, bo coraz częściej szukamy czegoś, co nie jest produkowane masowo - wyjaśniła. 

Mówiąc o trendach, nie mogło zabraknąć wątku weganizmu. 

- Weganizm jest głównym, globalnym trenem żywieniowym. Jest zgodny z duchem zdrowego odżywiania, ekologią i etyką. Pamiętam, jak sama będąc weganką, jeszcze kilka lat temu w restauracjach miałam do wyboru tylko frytki i surówkę. Teraz jest zupełnie inaczej i wierzę, że ten trend będzie wciąż przybierał na sile. Uważam, że każda restauracja powinna mieć swoje wege menu - oceniła Malka Kafka.

Ekspertki podkreśliły też siłę innych trendów żywieniowych jak cateringi dietetyczne, gotowe dania i zamawianie jedzenia “na wynos”.

- Polacy nauczyli się zamawiać jedzenie “na wynos”. To dobry i ważny sygnał dla całej branży. W przyszłości coraz popularniejsze staną się także tanie restauracje, gdzie każdy będzie mógł zjeść, bo niemal każdego będzie stać na “stołowanie się” w barze, w bistro czy restauracji – tłumaczyła Malka Kafka.

 Technologia w gastronomii

Istotną kwestią poruszoną podczas webinaru był rozwój technologii w branży gastronomicznej.

- My to nazwaliśmy dygitalizacją, ale chcę podkreślić, że najważniejsze w kwestii technologii jest to, jaki model biznesowy zastosujemy. Bo zupełnie inne rozwiązania trzeba zastosować w typowej restauracji z gospodarzem-restauratorem, który jest stale obecny i nadzoruje swój biznes, a zupełnie inne rozwiązania będą dla restauracji sieciowych typu McDonald’s czy Sphinx, gdzie istotna jest powtarzalność menu, cen, czy  podobny wystrój wnętrz. Dla mnie to zupełnie inne przedsiębiorstwa, choć z tej samej branży - wyjaśniła Malka Kafka.

- W małej restauracji można dygitalizację wykorzystać w małym zakresie, używając jedynie swojego POS’a, czyli programu do zarządzania sprzedażą, produkcją i magazynami. Te programy mają bardzo dużo funkcjonalności i można wciąż ubiegać się o nowe analizy, które pozwolą nam na zwiększenie wiedzy, a co za tym idzie na zwiększenie naszych zysków. Ale można też pójść dalej i zastosować kolejny program np. BI, czyli business intelligence, który analizuje bardzo dużo danych, które trzeba zestawiać ze sobą i przetwarzać, by codziennie wiedzieć, co się sprzedaje, jakie są trendy, jaki jest food cost. Możemy do tego dorzucić dane marketingowe, czyli analizować wiedzę np. z kampanii marketingowych (zasięg kampanii i czy wpłynęła na wzrost sprzedaży tylko promowanych produktów czy jeszcze innych, dodatkowych) – podsumowała właścicielka el Aviv Urban Food.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.