Dozowniki z płynem dezynfekcyjnym, specjalne procedury i zespoły ds. bezpieczeństwa - to elementy działań prewencyjnych podejmowanych przez gastronomię w obliczu zagrożenia koronawirusem. Wirus dotarł już do Polski. Pytamy branżę, czy jest na niego gotowa.
W Polsce potwierdzono już pierwszy przypadek koronawirusa. (por. Stało się. Koronawirus w Polsce).
Co na to branża gastronomiczna? Przedstawiciele największych sieci zgodnie zapewniają, że podjęli środki prewencyjne i na bieżąco monitorują sytuację.
- Pragniemy zapewnić, że zdrowie, bezpieczeństwo i higiena pracowników, gości i partnerów McDonald’s to nasz priorytet. W ramach działań prewencyjnych wyposażyliśmy restauracje w lokalizacjach, w których obsługujemy wielu podróżnych, w dozowniki z płynem dezynfekcyjnym na salach jadalnych. Prowadzimy także działania informacyjne wśród naszych pracowników. Wysokie standardy bezpieczeństwa i higieny McDonald’s są przestrzegane z najwyższą starannością. W razie konieczności jesteśmy przygotowani, aby współpracować z odpowiednimi organami oraz podjąć niezbędne działania w celu ochrony naszych pracowników, gości i partnerów - mówi serwisowi horecatrends.pl Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska. (Por. McDonald's wprowadza dozowniki z płynem dezynfekcyjnym).
O stanowisko ws. wirusa COVID-19 poprosiliśmy także AmRest, operatora marek takich jak KFC, Burger King czy Pizza Hut.
- AmRest jako firma działająca w branży gastronomicznej stosuje rygorystyczne standardy bezpieczeństwa dotyczące żywności. Jest to dla nas priorytetem. Od początku monitorujemy sytuację związaną z rozprzestrzenianiem wirusa COVID-19 i podejmujemy działania zapobiegawcze zalecane przez państwowe organy odpowiadające za zdrowie publiczne. Odpowiednie wytyczne i instrukcje dotyczące wzmożonych środków higieny są na bieżąco wdrażane w naszych restauracjach i kawiarniach. Te działania koordynowane są przez specjalny zespół, który firma powołała w tym celu - podała nam spółka w oficjalnym oświadczeniu.
Według ostatnich danych finansowych wpływ koronawirusa na biznes AmRest widać na razie tylko w Chinach. - Zaczęliśmy rok wzrostami sprzedaży, potem nastąpił gwałtowny spadek, bo musieliśmy zamknąć restauracje - przyznał prezes Mark Chandler (Zob. AmRest: Sprzedaż w Chinach ucierpiała przez koronawirusa). Operator rozwija tam marki Blue Frog i KABB. Obecnie 6 restauracji AmRestu w Chinach jest zamkniętych, a w 20 lokalach działalność jest ograniczona do usług dostaw.
Patrząc choćby na ten przykład, widać, że to właśnie firmy zajmujące się dostarczaniem jedzenia (delivery) mogą mieć w najbliższym czasie najwięcej pracy - choćby ze względu na powszechne już zalecenia dotyczące unikania skupisk ludzkich.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.