Czy na roślinnej restauracji można zarobić? fot. shutterstock

Czy na roślinnej restauracji można zarobić?

- Restauratorzy, również w Polsce, coraz chętniej zwracają się ku roślinnym konceptom i kartom menu. Biznesowe podejście do tematu, wysoka jakość podawanych dań i otwartość na zmieniające się trendy to klucz do sukcesu takich lokali - zgodnie uznali eksperci podczas konferencji Plant-Powered Perspectives zorganizowanej przez Roślinniejemy.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 11 października 2018 09:30

Zmieniają się nawyki żywieniowe konsumentów. Coraz więcej ludzi w kraju i na świecie ogranicza spożycie mięsa lub decyduje się przejść na dietę roślinną. 

Z badań wynika, że 2 na 10 konsumentów w wieku 25-34 mówi o tym, że spożywają obecnie więcej produktów wegetariańskich niż rok temu. Dodatkowo, blisko 10 proc. respondentów w tej grupie wiekowej deklaruje, że jest na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej.

Tej tendencji nie lekceważą również restauratorzy oraz szefowie kuchni.

Pytanie czy da się na tym zarobić, czy prowadzenie restauracji wege różni się od takiej, w której podaje się mięso, czy roślinna tendencja to nie jest jedynie chwilowa moda? - o tym podczas panelu horeca pt. "Roślinny potencjał w liczbach" w ramach konferencji Plant-Powered Perspectives zorganizowanej przez Roślinniejemy rozmawiali zaproszeni eksperci. 

Malka Kafka, pomysłodawczyni konceptu Tel Aviv Urban Food podczas konferencji mówiła o początkach swojego restauracyjnego biznesu.

- Na początku swojej działalności bardzo jasno sprecyzowałam czym się zajmuję, gdzie jest moja nisza, na czym zarabiam, policzyłam ilu musimy mieć gości, żeby cały zespół zarobił godne pieniądze, żeby zapłacić wszystkie rachunki i jeszcze na koncie zostało trochę środków, żebyśmy mogli reinwestować. Jeśli w ten sposób podchodzi się do biznesu zupełnie nie ma znaczenia czy jest to biznes wegański czy też niewegański - zaznaczyła.   

- Kiedy zakładałam wegetariańską restaurację osiem lat temu owszem, myślałam, o tym, że to może być problem pod względem biznesowym, jednak nie mogłam zrobić inaczej. Ze względów etycznych i moich bardzo głębokich przekonań nie byłabym w stanie zarabiać na czyjejś krzywdzie - mówiła Malka Kafka.

Podczas debaty restauratorka przyznała, że zanim pojęła decyzję o otwarciu własnych restauracji, zrobiła rzetelny research dotyczącym trendu wegetariańskiego. -  Już wtedy wiedziałam, że on na dobre dotrze do Polski i będę mogła z tego żyć. Bo ja założyłam restaurację właśnie po to, żeby zarabiać pieniądze - dodała.

Łukasz Błażejewski, restaurator właściciel sieci Meet&Fit, podkreślił, że jego zdaniem wegetarianizm to nie moda, ale bardzo silny wzrostowy trend i to zarówno ekonomiczny, jak i marketingowy. I to m. in. z tego powodu restaurator zmieniał nazwę sieci restauracji Meat&Fit na Meet&Fit. - Weganizm wszedł już do każdego rodzaju knajp, do każdej kuchni od sushi przez pizzę, burgery aż po polskie dania. Nie da się tego zignorować - dodał Błażejewski. 

Z kolei Małgorzata Gursztynowicz, współwłaścicielka restauracji Leonardo Vedre dodała, że tej tendencji nie da się już zatrzymać. - Wielu gości naszej restauracji na co dzień spożywa mięso, ale odwiedzają nas, ze względu na to, że smakuje im nasza kuchnia - przyznała restauratorka.

Jej zdaniem zawsze przy otwieraniu restauracji na pewno warto zastanowić się w czym chcemy się specjalizować, w czym jesteśmy najlepsi, co nas wyróżnia, i po prostu na tym się skupić. - Ja jestem weganką i chciałam mieć pracę zgodną z moimi przekonaniami, dlatego jestem współwłaścicielką wegańskiej restauracji - dodała Gursztynowicz. 

Maria Przybyszewska, szefowa kuchni, związana obecnie z restauracją Opasły Tom dodała, że wegetarianizm i weganizm to już nie jest trend, ale bardzo powszechny styl życia. 

- Duże polskie miasta mają już dostęp do ciekawych roślinnych konceptów, restauracji i produktów. Teraz trzeba dotrzeć do mniejszych miast, tam szerzyć wiedzę na ten temat. Każdy dobry kucharz powinien umieć przygotować podstawowe przepisy wege. Bogactwo świata roślin jest zadziwiające - mówiła podczas konferencji. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.