Partnerzy portalu
Czy pizza wygrała z COVID-19? Pizza i pizzerie to jedne z niewielu wygranych z COVID-19/ fot. shutterstock

Czy pizza wygrała z COVID-19?

Pandemia pogrążyła i niestety nadal dobija gastronomię. Przedstawiciele tego sektora, z powodu braku możliwości wykonywania swojej pracy w standardowym wymiarze, od marca 2020 (z małymi przerwami) dosłownie walczą o życie. Jednak w tej, jak chyba w każdej historii, jest również pewien wyjątek od reguły. To pizza i pizzerie - które już od lat 90-tych minionego wieku są niezwykle popularne w naszym kraju. W pandemii, lockdownie i na kwarantannach tylko zyskały na popularności. Na czym polega fenomen pizzy i czy pizza to produkt covidooporny?

Autor: www.horecatrends.pl Data: 09 lutego 2021 09:10

Z okazji Dnia Pizzy przyglądamy się fenomenowi jakim jest pizza i jej popularność w naszym kraju. I to również podczas pandemii.

Czy można powiedzieć, że PIZZA jest wygraną w tej całej nieszablonowej covidowej sytuacji? Zdaniem ekspertów rynku - TAK. Wielu prowadzących pizzerie nie odczuło żadnej zmiany na gorsze. Mało tego otworzyli nowe punkty, zrobili remonty, kupili nowe sprzęty za pół ceny etc.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Polacy uwielbiają pizzę, tak było przed wybuchem pandemii jak i w trakcie lockdownu. Myślę, że wynika to z tego, że to danie uniwersalne, przez wszystkich znane i lubiane, odpowiednie dla wszystkich członków rodziny, dla młodszych i starszcyh. Kiedy planujemy zamówić coś na wynos - pierwszym skojarzeniem większości z nas jest właśnie pizza. Jest to często pierwszy ale i najprostszy wybór - mówi Marcin, właściciel gdańskiej sieci pizzerii Kreska Mąki.

Restaurator dotąd prowadził 2 lokale, w pandemii otworzył 3 punkt w Gdańsku. - Do wakacji planuję otwarcie kolejnego miejsca. Skupiam się na obsłudze osiedli a nie rynku turystycznego. Zapotrzebowanie na pizzę jest ogromne, jednak nie ukrywam, że rynek jest bardzo konkuryencyjny. Szacuję, że w mojej okolicy rynek pizzerii wzrósł o ok. 20-30 proc. w ciągu tego minionego feralnego roku - dodaje. 

Podobnego zdania jest stoleczny restaurator. - Większość lokali sprzedających dobrą pizzę w pierwszych dniach I oraz II lockdownu odnotowało spadki o ok. 20 proc., ale potem mieli podobne lub wyższe przychody w dostawie i w odbiorach osobistych niż wcześniej w lokalu + dostawa. Pewnie wynikało to z tego, że wiele innych miejsc zawiesiło działalność. A jeśli ktoś chciał zamówić jedzenie do domu, to zamawiał właśnie pizzę z dostawą. Poza tym faktem  jest, że w minionym roku na polskim rynku pojawiło się wiele nowych lokali z kategorii sushi oraz pizza - mówi Łukasz B. Błażejewski, dyrektor generalny "Frentzza – Pizza & Friends”, 7 Street i Meet & Fit.

Z badania PizzaPortal.pl. wynika, że najpopularniejszym daniem w dostawie zarówno przed, jak i podczas pandemii jest pizza i stanowi ponad 50 proc. wszystkich zamówień. 

Dane Glovo pokazują, że niekwestionowaną królową pizz w dostawie jest Pepperoni. Równie chętnie wybieramy także Margheritę oraz Capriciosę, czyli klasyczną pizzę z szynką i pieczarkami. Tuż za podium uplasowała się pizza Prosciutto e rucola z włoską suszoną szynką i rukolą, a także hawajska, która wciąż budzi wiele kontrowersji wśród smakoszy włoskich przysmaków. Polacy chętniej wybierają lokalne pizzerie, niż te zrzeszone w przez globalne sieci - 56% zamówień pochodzi właśnie z pojedynczych lokali.

Co sądzą nasi czytelnicy?

"Koszty czynszu, prowizji dla portali internetowych, reklama pyszne uber też dostawcy, samochody, opakowania. Ciężko mówić o sukcesie. O zyskach raczej nie ma mowy..."

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.