Partnerzy portalu
Da Grasso: Znacząco wzrósł udział zamówień online i płatności bezgotówkowych Magdalena Piróg, prezes zarządu Da Grasso

Da Grasso: Znacząco wzrósł udział zamówień online i płatności bezgotówkowych

Od połowy marca znacząco wzrósł udział zamówień online, płatności bezgotówkowych i dostaw bezkontaktowych. W ostatnich latach rozwijaliśmy własny portal do zamówień online i wspieraliśmy go marketingowo, zatem na taką dynamikę wzrostu zamówień w tym kanale byliśmy dobrze przygotowani – mówi serwisowi horecatrends.pl Magdalena Piróg, prezes zarządu Da Grasso.

Autor: AW/horecatrends.pl Data: 22 kwietnia 2020 08:06

Horecatrends.pl: Jak obecnie działa sieć Da Grasso?

Magdalena Piróg, prezes zarządu Da Grasso: Zgodnie z rządowymi wytycznymi działamy obecnie jedynie w trybie delivery. Pizzerie otwarte są 7 dni w tygodniu w standardowych godzinach pracy. Realizujemy zamówienia składane za pośrednictwem kanału online, jak i te kierowane do pizzerii tradycyjnie – telefonicznie. W każdej pizzerii wprowadzone zostały szczególne procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności i higieny pracowników.

W zakresie współpracy franczyzowej wszyscy pracownicy naszego biura pracują zdalnie i pozostajemy w stałym i ścisłym kontakcie z naszymi franczyzobiorcami. Do tej pory systematycznie odwiedzaliśmy pizzerie należące do naszej sieci i odbywaliśmy wiele spotkań z uczestnikami naszej sieci. W obecnej sytuacji zastąpiliśmy to video konferencjami. Podobnie jest w przypadku zainteresowanych uruchomieniem nowych placówek i zaowocowało to zawarciem już jednej nowej umowy franczyzy w trybie zdalnym, a w najbliższym tygodniu planujemy zawarcie kolejnej. Wielu naszych franczyzobiorców wykorzystuje ten czas na prowadzenie prac porządkowych i odświeżanie lokali. Kilkunastu zdecydowało się nawet na generalny remont.

Termin uruchomienia nowych pizzerii uległ pewnemu przesunięciu, ale prace przygotowawcze w większości przypadków nie zostały wstrzymane.

W tej bezprecedensowej sytuacji naszym priorytetem jest wspieranie naszych franczyzobiorców w zakresie sprzedaży w dowozie, a także przygotowanie strategii na planowane „odmrożenie" działalności gastronomicznej. W ostatnim miesiącu naszym priorytetem była silna i czytelna kampania reklamowa online i wykreowanie atrakcyjnych promocji. Z pewnością w następnych miesiącach marketing internetowy będzie nadal jednym z kluczowych elementów naszej strategii. W przypadku kilku pizzerii, które miały znaczący udział przychodów z tytułu obsługi na sali konsumpcyjnej, opracowaliśmy i wprowadzamy w życie specjalnie skrojone na ich potrzeby rozwiązania marketingowe.

Podsumowując, na ile tylko jest to możliwe, działamy normalnie i realizujemy nasze dotychczasowe plany i założenia. 

Czy nie ma problemu z dostawcami?

W pierwszym tygodniu obowiązywania obostrzeń kilka lokali zgłosiło przejściowe trudności w tym zakresie, ale na dziś nie mamy takiego problemu. Jak chodzi natomiast o dostawców sieciowych, dzięki wieloletniej współpracy z naszymi kontrahentami zachowaliśmy pełną dostępność zaopatrzenia w surowce i materiały. 

Jak duże jest zainteresowanie dowozami? W jakim stopniu rekompensuje to straty związane z zamknięciem lokali?

Da Grasso działa nieprzerwanie od 1996 roku. Mamy rozpoznawalną markę i znani jesteśmy głownie z tego, że wszystkie dania z naszego menu, a przede wszystkim pizzę dostarczamy do naszych klientów zgodnie z wypracowanymi i powtarzalnymi standardami. Ta strategia wspierana silnymi kampaniami marketingowymi zapewniła nam utrzymanie sprzedaży w tym kanale w skali całej sieci na podobnym poziomie. Oczywiście, nie rekompensuje to utraty przychodów z tytułu sprzedaży w lokalach, dlatego z niecierpliwością czekamy na możliwości wznowienia obsługi kelnerskiej w pizzeriach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.