Firmie Domino's Pizza nie udało się osiągnąć prognozowanych wyników za drugi kwartał 2022 r. - wszystko przez m.in. inflacja i braki kadrowe.
Domino's Pizza zanotowała globalny wzrost sklepów o 233, z czego 22 były w USA, a 211 w innych krajach.
Globalna sprzedaż detaliczna wzrosła w drugim kwartale 2022 r. o 1,5%, przy wyłączeniu negatywnego wpływu walut obcych, natomiast bez uwzględnienia wpływu walut obcych - spadła o 3%. Sprzedaż w tej samie grupie sklepów w USA spadła o 2,9%, a sprzedaż międzynarodowa (z wyłączeniem wpływu walut obcych) spadła o 2,2%.
Rozwodniony zysk za drugi kwartał 2022 r. wyniósł 2,82 dolary, co oznacza, spadek o 7,8% w porównaniu z rozwodnionym zyskiem w wysokości 3,6 dolarów w drugim kwartale 2021 r.
– Nasze wyniki za kwartał napotkały wyzwania zgodne z moimi przewidywaniami w kwietniu. Nadal poruszaliśmy się po trudnym rynku pracy, zwłaszcza jeżeli mówimy o kierowcach dostawczych, do czego trzeba dodać presję inflacyjną w połączeniu z COVID oraz wynikami stymulowanymi przez bodźce sprzedażowe z ostatnich dwóch lat w USA – mówi Russell Weiner, dyrektor generalny Domino's Pizza.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.