Partner portalu
Drugie szkolenie w ramach Programu Restart w Instytucie Kulinarnym Transgourmet dostępne online Drugie szkolenie w ramach Programu Restart w Instytucie Kulinarnym Transgourmet dostępne online, fot. materiały prasowe

Drugie szkolenie w ramach Programu Restart w Instytucie Kulinarnym Transgourmet dostępne online

Za nami drugie szkolenie w ramach Programu Restart w Instytucie Kulinarnym Transgourmet, podczas którego można było dowiedzieć się, co robić, aby biznes gastronomiczny był rentowny. Drugie szkolenie jest już dostępne w formie online za darmo na kanale You Tube Instytutu Kulinarnego.

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 23 października 2020 14:16

Możliwości jakie daje kuchnia włoska, biodynamiczne i organiczne wina oraz praktyczne narzędzia pozwalające kontrolować finanse – to tylko niektóre z tematów kolejnego szkolenia organizowanego we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, które odbyło się  w Instytucie Kulinarnym Transgourmet w ramach programu wsparcia dla gastronomii ReStart. 

Warsztaty w Instytucie Kulinarnym po raz kolejny poprowadzili profesjonaliści od lat związani ze światem gastronomii. Spotkanie zostało podzielone na trzy moduły łączące teoretyczną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności w branży HoReCa, pokaz kulinarny oraz wykład i towarzyszącą mu degustację wina. Drugie szkolenie poprowadzili: Andrzej Przeniosło, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet oraz Michał Poddany, sommelier z winiarni Mielżyński.

−­­­ W nowej rzeczywistości, szczególnego wymiaru nabiera świadomość biznesowa i merytoryczna wiedza osób zarządzających. Prawidłowa analiza przychodów i kosztów jest podstawą do podejmowania strategicznych decyzji odnośnie funkcjonowania naszego biznesu. Dlatego tak ważne jest by na bieżąco kontrolować finanse naszej firmy. Organizowane przez Transgourmet i Selgros Cash & Carry szkolenie, dostępne dla wszystkich zainteresowanych, jest świetnym narzędziem pozwalającym zdobyć i uporządkować wiedzę w tym obszarze prowadzenia działalności w branży HoReCa – podsumowuje Andrzej Przeniosło.

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego opowiedział m.in. o tym w jaki sposób kontrolować biznes, by był on rentowny. Uczestnicy dowiedzieli się, jak praktycznie podejść do kwestii planowania i rozliczania kosztów produktów oraz poznali przykładowe narzędzia, dzięki którym można weryfikować pracę szefa kuchni oraz baru.

- Bardzo często właścicielami restauracji są osoby nie związane z branżą, posiadające wizję tworzenia lub kierujące się myślą, że jest to dobra inwestycja szybko przynosząca wysokie zyski. Gastronomia jest bardzo złożonym biznesem, dlatego tak istotne jest, żeby wokół inwestorów znalazły się osoby, które posiadają wiedzę merytoryczną i potrafiły się nią dzielić zarówno z inwestorem jak i pracownikami – dodaje Przeniosło.

Druga, praktyczna część przeniosła wszystkich do kraju, który słynie z pizzy i makronów. Bartosz Peter zademonstrował możliwości, jakie daje kuchnia włoska oraz pokazał jak budować kartę w oparciu
o sezonowość produktów i prawidłowo obliczyć marżę poszczególnych pozycji w menu. Podczas warsztatów ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet przygotował między innymi spaghetti carbonara i obliczył, jak jakość i ilość składników wpływa na food cost przygotowanego dania. Szkolenie zakończył moduł poświęcony winom, podczas którego sommelier z winiarni Mielżyński, Michał Poddany, omówił najnowsze trendy z branży, czyli wina naturalne, biodynamiczne i organiczne.

− Nasze szkolenia to komplementarne połączenie wiedzy praktycznej i teoretycznej. Warsztaty to również możliwość zdobycia cennych wskazówek i porad od ekspertów, które pozwalają jeszcze lepiej zrozumieć specyfikę prowadzenie działalności gastronomicznej − mówi Marcin Dera, Dyrektor Sprzedaży ds. Gastronomii Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Trzecie szkolenie dostępne będzie w formie online już w listopadzie na kanale Instytutu Kulinarnego na YouTube. Zachęcamy do oglądania!

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.