Partnerzy portalu
Dunkin’ Donuts powtórzy sukces McDonald's i Starbucks? fot. shutterstock.com

Dunkin’ Donuts powtórzy sukces McDonald's i Starbucks?

Dunkin’ Donuts to stosunkowo niewielka firma w porównaniu do McDonald's, zarówno pod względem liczby sklepów, jak i przychodów. Ale dzieli z gigantem franczyzowym ważną przewagę konkurencyjną: lokalizacje. Wykorzystanie jej może pomóc powtórzyć sukces McDonald's w dostosowywaniu się do pojawiających się trendów konsumenckich - czytamy w "Forbsie".

Autor: www.horecatrends.pl / Forbes Data: 07 maja 2019 12:04

Powstała w latach 50. XX w. w USA marka Dunkin’ Donuts nabyła najlepsze lokalizacje dla swoich punktów  - przy dworcach kolejowych, lotniskach i w pobliżu zabytków w centrum miast. Czasami obok McDonald's. Wystarczy więc, że Dunkin' wymyśli odpowiedni model biznesowy, aby wykorzystać przewagę lokalizacyjną.

W ostatnim czasie w Stanach sieć zmienia menu i wprowadza nowe usługi w celu wykorzystania pojawiających się trendów i skutecznego radzenia sobie z konkurencją. Aby konkurować np. ze Starbucks, Dunkin' poszerza swoje menu napojów, dodając nowe linie soków owocowych, kawy mrożonej i mieszanych napojów na bazie espresso. Aby konkurować z ofertą całodziennych śniadań w McDonald's, Dunkin' poszerza swoje menu śniadaniowe. 

Dodając nowe produkty do menu, aby zagospodarować nowe trendy konsumenckie, Dunkin’ Donuts również wycofuje niektóre produkty z menu. W ten sposób firmie udało się stworzyć najkrótsze menu w porównaniu do McDonald's i Starbucks. Z kolei skromne menu zapewnia firmie dodatkową korzyść, jeśli chodzi o szkolenie pracowników czy magazynowanie surowców.

Strategia Dunkin’ Donuts opłaca się. Zdaniem analityków, sieć może odebrać część udziałów Starbucks'owi.

Strategia Dunkin' dotycząca adaptacji do zmian jest także bardzo podobna do strategii McDonald's. Na początku McDonald's zaproponował szybkie i wygodne menu, które zaspokajało potrzeby żywieniowe pokolenia wyżu demograficznego. Później przyjął globalne menu, przenosząc amerykański styl życia do wielu krajów na całym świecie. Niedawno przyjął bardziej „zdrowe” i „bardziej naturalne” menu. Ponadto zawsze wykorzystuje przewagę lokalizacji.

Więcej na forbes.com.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.