Partnerzy portalu
Ed Red ma inwestora, 1 mln EUR i plan rozwoju Ed Red pozyskał inwestora. Celem jest skalowanie biznesu i zagraniczna ekspansja/ fot. Facebook

Ed Red ma inwestora, 1 mln EUR i plan rozwoju

Właściciele marki Ed Red, kiedyś restauracji a dzisiaj producenta rzemieślniczych konserw, pozyskali inwestora i 1 mln EUR na skalowanie biznesu i podbój ościennych rynków.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 26 kwietnia 2021 19:25

Averton Sterling ASI – fundusz restrukturyzacji i rozwoju powołał dwa fundusze celowe – Alfa i Bravo. W ramach tego pierwszego zainwestował w krakowską spółkę Ed Red 1 mln EUR.

Przed wybuchem pandemii firma Ed Red była właścicielem dwóch restauracji segmentu premium w Krakowie i w Warszawie, w planach było otwieranie kolejnych lokali. Jednak zamknięcie gastronomii wymusiło na właścicielach zmianę formuły biznesu i przebranżowienie. Dzisiaj Ed Red skupia się obecnie na działalności produkcyjno-handlowej. Firma zaczynała sprzedaż od 5 tys. puszek z ekskluzywnymi daniami obiadowymi, dzisiaj to ok. 30 tys. sztuk na magazynie i kilkanaście tysięcy sprzedawanych puszek miesięcznie. Ed Red wypracowuje miesięczne obroty na poziomie 0,5 mln zł, zwiększa je każdego miesiąca o ok. 10 proc. Firma poszerza sukcesywnie swoją ofertę o kolejne produkty. do końca 2021 r. ma plan sprzedawać 18 rodzajów swoich dań premium w puszkach.

Ed Red - plan działania

Grzegorz Kłos, prezes i współzałożyciel Ed Red przyznaje, że przebranżowienie i skupienie na działalności produkcyjno-handlowej okazało się strzałem w dziesiątkę. - Oferowane przez nas rzemieślnicze konserwy, przygotowywane w formule slow food przez naszych kucharzy już są chętnie kupowane przez stałych i nowych klientów. Szybko rosnący popyt na nasze produkty to szansa na skokowy rozwój, Te zagwarantują inwestycje m.in. w produkcję, dystrybucję i marketing. Czas budować odpowiednią skalę, dlatego nawiązaliśmy strategiczną współpracę z funduszem Averton Sterling – dodaje. 

Podmioty uzgodniły, że w ciągu pięciu lat chcą zbudować dodatkową wartość spółki na poziomie co najmniej 10 mln EUR. Znaczna część pozyskanych od funduszu pieniędzy zostanie przeznaczona na nowe środki produkcji oraz ekspansję zagraniczną – co oznacza wejście na jeden z sąsiednich rynków w 2022 r.

– Do końca 2022 r. planujemy przenieść całą produkcję do nowego, większego zakładu. Obecnie szukamy działki pod jego budowę – zapewnia Grzegorz Kłos.

Ed Red vs COVID-19

Przypomnijmy, że w maju 2020 r. na profilu na Facebooku właściciele sieci Ed  Red zakomunikowali o zakończeniu działalności w Warszawie. Jednocześnie zapowiedzieli, że to nie koniec.

Na początku czerwca 2020 r. Ed Red odkrył karty i powrócił do gry jako: restauracją, produkującą rzemieślnicze konserwy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.