Partnerzy portalu
Ed Red - od restauracji do puszek z żywnością premium Grzegorz Kłos, prezes Ed Red opowiedział podczas FRSiH o swojej drodze od restauratora to producenta żywności/fot. PTWP

Ed Red - od restauracji do puszek z żywnością premium

- Ed Red był restauracją, teraz jest producentem żywności i już raczej nie będziemy łączyć tych funkcji - mówił podczas HorecaTrendsTalks, w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021 Grzegorz Kłos, prezes Ed Red.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 10 listopada 2021 14:21

- Byłem restauratorem przez 20 lat, tworzyłem głównie sieci ale też pojedyncze projekty. Ed Red to była droga restauracja premium o dużych powierzchniach, dodatkowo mieliśmy podpisane nowe umowy. Kiedy przyszła padnemia sponiewierało nas emocjonalnie. Pierwszy plan był taki, żeby ratować się i przeczekać. Na szczęście, byłem wówczas w takim punkcie życia prywatnie, że dość dużo pracowałem ze swoimi emocjami i kiedy poczułem niezdrową euforię, że damy radę, nie poddamy się, uświadomiłem sobie, że pod tym kryje się głęboki lęk i że zaczynamy działać nie do końca racjonalnie - przyznał podczas FRSiH Grzegorz Kłos.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ed Red - historia pewnych restauracji

- Poprosiłem wówczas mój zespół o kilka dni czasu do namysłu. Wtedy miałem chwilę, żeby popłakać i podjąć decyzję. Udałem się na Halę Mirowską do naszego lokalu i zdałem sobie sprawę, że nie ma sensu tego kontynuować. A dodam, że włożyliśmy w ten lokal mnóstwo serca, czasu, pieniędzy - przyznał podczas sesji HorecaTrendsTalks w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu Grzegorz Kłos.

I dodał, że od początku pandemii był przekonany, że ta nowa sytuacja nie jest na chwilę, nie na parę miesięcy ale na kilka lat. A poważny kryzys jest dopiero przed nami. - Zdałem sobie wówczas sprawę, że cały rynek się mocno zmieni - zwłaszcza jeśli chodzi o nawyki konsumenckie. Zdałem sobie sprawę, że segment premium, w którym ja wówczas funkcjonowałem, będzie trudno rozwijać, będzie to walka o przetrwanie - mówił szef Ed Red. 

- Wtedy jako odpowiedzialny przedsiębiorca wraz ze swoim teamem podjąłem decyzję, że wycofujemy się z tego, że musimy ponieść startę. I zacząłem się zastanawiać co może się pojawić w to miejsce, jakie mamy zasoby, kompetencje i jaka jest potrzeba rynkowa - dodał.

Kim i czym jest Ed Red dzisiaj

Ed Red wykorzystał nośność i rozpoznawalość marki, która kojarzyła się z mięsem. - Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie w obróbce mięsa i rzemiośle i stworzyliśmy produkt spożywczy. Wszystko wydarzyło się bardzo szybko - wspomina. 

Dlaczego puszki? 

- Jak już przeszedłem przez proces oczyszczenia emocjonalnego, żałoby, straty uświadomiłem sobie, że mam zespół, kompetencje, potrafimy robić mięso i chcemy sprzedawać produkt, który jest powtarzalny i który nadaje się do e commerce. Nagle przyszła mi do głowy puszka, choć pozornie nie kojarzy się z wysokojakościowym jedzeniem - mówi Kłos. 

Puszki szybko okazały się sukcesem, szybko pojawił się fundusz inwestycyjny, który w firmę zainwestował. 

- Po pierwszym lockdownie na moment uruchomiliśmy lokal w Krakowie, jednk nie w pełnym wymiarze. I później już się nie otworzyliśmy. Z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że puszki okazały się sukcesem i było sporo pracy. A po drugie dlatego, że moi wieloletni pracownicy przyszli do mnie i powiedzieli, że nie chcą już pracować w gastronomii, że odpowiada im nowy format pracy. Oni pierwszy raz, po wielu latach w gastronomii zaczęli wracać po pracy do domów o 18.00, a weekendy spędzali z rodziną. Wtedy uświadomiłem sobie, że ja już też nie chcę być restauratorem. To była świetna przygoda, jednak na ten moment obecna formuła pracy bardziej mi  odpowiada. Ed Red był restauracją, teraz jest producentem żywności i już raczej nie będziemy łączyć tych funkcji - zapewniał.  

Ed Red - plany rozwoju

- Nasze puszki to dania mięsne z sosem, z dodatkami, o charakterze restauracyjnym.  Bardzo pilnujemy, żeby te receptury były utrzymane. Pracujemy nad zmianami na poziomie technologii i uczymy się sprzedaży tego produktu. Co ciekawe okazało się, że nie ma podobnych produktów zbyt wiele na świecie. Mamy w ofercie już 16 różnych wariantów smaków, w tym 2 wegetariańskie - mówi Grzegorz Kłos. 

Na jakim  etapie pojawił się inwestor?

- Szybko zdałem sobie sprawę, że będziemy potrzebowali większego finansowania. Od początku wiedziałem, że chcemy stać się firmą, której kapitalizacji przekrtoczy 150 mln zł w ciągu 4-5 lat - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Koral

    restauracyjnie nie ma już pandemii. firmy jak Graal bez problemu pozamiatają takie spółki jak EdRed
  • kajman

    Życzę sukcesu ,
    puszki-konserwy mają szanse przetrwania ten ten trudny ,,zatruty,, okres
  • sokołów

    150 mln kapitalizacji.... śmieszne. Ambicja ze współczesnej z krainy Oz. Zupełnie oderwane od możlwości rynkowych. Coś czuję że będzie kolejne załamanie nerwowe. Oby znowu szczęśliwie się zakończyło.
    Pozdrawiam jednak ten świat fantazji.
  • heniek

    mięso jest szkodliwe dla zdrowia, dla klimatu, dla środowiska, jest znęcaniem się nad zwierzętami, jest zupełnie zbędne do życia

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.