Partnerzy portalu
EEC Online: sektor HoReCa w czasie pandemii COVID-19 (opinie i ocena branży) EEC Online: sektor HoReca w czasie pandemii COVID-19, fot. PTWP

EEC Online: sektor HoReCa w czasie pandemii COVID-19 (opinie i ocena branży)

Data 18 maja w tym roku elektryzowała nas wyjątkowo. Tego dnia po 9 tygodniach została odmrożona gastronomia, a grupa PTWP zadebiutowała z kongresem EEC Online, podczas którego jednym z wielu istotnych omawianych tematów był sektor HoReCa.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 22 maja 2020 08:45

Jak powiedział nam współzałożyciel Pyszne.pl, aby poradzić sobie z tymi dodatkowymi zgłoszeniami oraz móc szybciej uruchamiać lokale, firma pracowała w nadgodzinach oraz w weekendy. Zwiększono również zatrudnienie. W krótkim czasie standardem stała się też dostawa bezdotykowa.

– Ta trudna sytuacja w różnym stopniu dotknęła różne restauracje. Restauracje, które miały wcześniej obrót z dowozów, zostały mniej dotknięte niż te, które dowóz dopiero zaczynały. Postanowiliśmy, że na naszej platformie umożliwimy odroczenie płatności prowizji. Obniżyliśmy też do zera prowizję za zamówienia z odbiorem osobistym – mówił prelegent EEC Online.

– Zauważyliśmy też nową grupę restauracji, która pojawiła się u nas w związku z pandemią. Lokale, z którymi wcześniej współpracowaliśmy, świadomie weszły w dowóz: miały czas, żeby sobie przemyśleć, jakie chcą menu, jakie strefy dostaw, jakie ustalić ceny. Po zamknięciu restauracji pojawiła się nowa grupa restauracji, która tego czasu nie miała. Została wrzucona w rynek dostaw bez przygotowania, w wielu wypadkach z konieczności. W Pyszne.pl mamy dział konsultantów terenowych, którzy odwiedzają restauracje i doradzają, w jaki sposób stworzyć strefy dostaw, ułożyć menu, pomagają zoptymalizować i zwiększyć obroty z dostaw. Zauważyliśmy, że nowa grupa, która weszła na platformę, oczekuje znacznie bardziej kompleksowego doradztwa. Postanowiliśmy, że przygotujemy „Poradnik skutecznych dostaw”. Do stworzenia tego poradnika zaprosiliśmy ekspertów z rynku i restauratorów. Użyliśmy też własnych danych. W najbliższym czasie przekażemy taki poradnik po to, aby restauracje nie musiały uczyć się na własnych błędach i mogły szybciej odnieść sukces w dowozach – dodał.

Zdaniem Arkadiusza Krupicza pandemia COVID-19 wpłynie na zachowania konsumenckie i ich podejście za gastronomii, wizyty w lokalach i zamawianie jedzenia.

– Pandemia będzie miała wpływ na zachowania konsumentów. To, jak duży, zależy od charakteru powrotu do normalności. Czy nastąpi silne podbicie i wrócimy tam, gdzie byliśmy wcześniej, czy będzie to raczej powolny proces – stwierdził dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

– Trzeba zwrócić uwagę, że pandemia zmieniła ludzi na dwa miesiące w domach. Ograniczyli kontakt z innymi osobami. W tym czasie dokonywali dużo transakcji online, zamawiali produkty spożywcze, płacili bezgotówkowo. To spowodowało, że u niektórych te nawyki się bardziej utrwaliły, a u niektórych zaczęły się kształtować. Oczywiście, ten okres dwóch miesięcy jest za krótki, aby ktoś całkowicie zmienił swój sposób działania, ale te zachowania będą wspierały rozwój rynku delivery, szczególnie kanału zamawiania online – dodał.

– Trzeba pamiętać, że zdjęcie restrykcji nie powoduje, że ludzie z dnia na dzień wrócą do restauracji. Widzieliśmy to na przykładzie Chin. To będzie raczej długotrwały proces. To wszystko powoduje, że kanał delivery, który wcześniej był dla niektórych zbyteczny, bo bazowali na klientach w lokalu, teraz stanie się stałym elementem sprzedaży. To też powoduje, że wiele restauracji jest bardzo kreatywnych, w tym, co robi: nie tylko dopasowuje menu, ale też tworzy nowe produkty, promuje swój dowóz. Dzięki temu zwiększa się świadomość usługi dostawy wśród konsumentów, co pociąga w skali makro rozwój tego rynku i powinno zwiększyć częstotliwość zamówień w dostawie – podsumował prelegent EEC Online.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.