Partnerzy portalu
EEC Online: sektor HoReCa w czasie pandemii COVID-19 (opinie i ocena branży) EEC Online: sektor HoReca w czasie pandemii COVID-19, fot. PTWP

EEC Online: sektor HoReCa w czasie pandemii COVID-19 (opinie i ocena branży)

Data 18 maja w tym roku elektryzowała nas wyjątkowo. Tego dnia po 9 tygodniach została odmrożona gastronomia, a grupa PTWP zadebiutowała z kongresem EEC Online, podczas którego jednym z wielu istotnych omawianych tematów był sektor HoReCa.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 22 maja 2020 08:45

Czytaj również: Arkadiusz Krupicz na EEC Online: Kanał delivery stanie się stałym elementem sprzedaży 

Milionowe straty w hotelarstwie

Kolejnym sektorem, który bardzo mocno odczuł skutki pandemii koronawirusa było hotelarstwo. Branża hotelowa traci około miliarda złotych miesięcznie, gdy nie pracuje, zatem dzisiaj możemy mówić o stracie około dwóch miliardów złotych. Jednak należy podkreślić, że poza skategoryzowanymi hotelami są jeszcze motele czy pensjonaty i inne obiekty świadczące usługi noclegowe.

– Utracone przychody Hotelu Arłamów wynoszą około 20 mln zł. Obiekt zostanie otwarty 22 maja. Na szczęście dynamika sprzedaży jest optymistyczna. Jeśli nie wydarzy się nic, co zmniejszy zainteresowanie gości przyjazdem do naszego hotelu, to tegoroczne wakacje mogą być bardzo obiecujące. Jednak odbudowa utraconego przychodu potrwa dłużej – powiedział podczas debaty EEC Online „Branże wrażliwe” Michał Kozak, prezes zarządu Hotel Arłamów.

Prezes podkreślił, że przez ostatnie dwa miesiące w Hotelu Arłamów trwały prace nad stworzeniem polityki bezpieczeństwa.

– Dostosowanie hotelu do obostrzeń rekomendowanych przez ministerstwo rozwoju i wymaganych przez resort zdrowia kosztowało już około milion złotych. Arłamów ma 100 tys. metrów kwadratowych pod dachem, więc potrzebowaliśmy nie tylko rozwiązań organizacyjnych, ale przede wszystkim systemowych. W naszej polityce bezpieczeństwa jedną z głównych ról odgrywają programy, które zapewniają dezynfekcję na tak dużej powierzchni. Ona jest dzisiaj naszym atutem, bo łatwiej zachować dystans społeczny, ale też wyzwaniem, jeśli chodzi o rozwiązania sanitarne – wyjaśnił Michał Kozak.

Zdaniem uczestników EEC Online, suchą stopą kryzysu przejść się nie da, a św. Graalem koronakryzysu jest płynność – Stała się kluczową rzeczą w naszej rzeczywistości, a jej utrzymanie w dużym stopniu zależy od banków – mówił podczas EEC Online Henryk Orfinger, wiceprezes zarządu Dr Irena Eris.

– Tak poważnych perturbacji jeszcze nie było. Po 12 marca, z dnia na dzień sytuacja pogarszała się w tempie wyjątkowym w obu obszarach, w których działamy. Jeśli chodzi o produkcję kosmetyków - jest źle. Sprzedaż spadła o około 50 proc. Za to w hotelarstwie jest wyjątkowo źle - spadki sięgnęły 100 proc. i jeszcze więcej, ponieważ zwracamy gościom zaliczki – ocenił Henryk Orfinger podczas sesji „Utrzymać płynność. Finanse w czasie burzy”.

Jak przyznał przedsiębiorca, spadek sprzedaży w hotelach trudno będzie odbudować, a to z kolei będzie miało wpływ na inne sektory rynku.

– Trzeba pamiętać, że hotelarstwo odpowiadało za 8-9 proc. PKB. Przemysł kosmetyczny podniesie się szybciej. Po kilku miesiącach perturbacji będziemy poobijani, ale wyjdziemy na prostą. W hotelach ta droga będzie znacznie dłuższa – podsumował wiceprezes zarządu Dr Irena Eris.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.