Partnerzy portalu
Ekspert: lokale będą musiały budować relacje z klientami na nowo Krzysztof Cybruch, Targ Śniadaniowy, Food Hall Poland/ fot. PTWP

Ekspert: lokale będą musiały budować relacje z klientami na nowo

- Ogromnym wyzwaniem dla sektora gastro, po ponownym otwarciu, będzie budowanie relacji z klientami od początku. Już teraz warto zacząć szykować się do nowego startu - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Krzysztof Cybruch, twórca Targu Śniadaniowego i Targu Rybnego, wspólnik FoodHall Poland, inicjator wydarzeń kulinarnych i rozrywkowych.

Autor: Magdalena Brzózka; www.horecatrends.pl Data: 17 marca 2021 12:50

Gastronomia już rok tkwi w zamknięciu (z małą wakacyjną przerwą). W ramach akcji #GoGastro wspieramy sektor w powrocie do normalności.

- Sytuacja na rynku gastronomicznym nadal jest fatalna. Restauratorom kończy się już nie tylko cierpliwość ale i nadzieja. Oni już dawno doszli do ściany. Do tego dochodzi blokada bankowa, leasingowa. Jak ktoś nie ma oszczędności lub nie zastawił własnej nieruchomości, żeby ratować biznes, to ma ogromne kłopoty. Paradoksalnie w tej calej sytuacji najlepiej poradziły sobie burgerowanie i niskonakładowe inwestycje a cały rynek premium i średniej półki restauracyjno-kawiarnianej ma spore problemy - dodaje Krzysztof Cybruch. 

 - Liczę na to, że plotka o otwarciu ogródków wiosną okaże się prawdą, bo nie ma przeciwskazań, żeby było inaczej. Uważam, że dużym problemem po otwarciu będzie budowanie relacji na linii restaurator-klient, od początku. Wiele miejsc tak naprawdę na nowo będzie musiało otworzyć swój biznes, bo większość lokali nie utrzymało zatrudnienia na poziomie tego z marca 2020 r. Minął rok, to ogromna przestrzeń czasowa. To nie jest tak, że jednego dnia ruszą restauracje a kolejnego dnia wszystkie stoliki będą zajęte - wylicza Krzysztof Cybruch. 

Dlatego jego zdaniem już teraz na pewno warto próbować  tworzyć proste rozwiązania jeśli chodzi o kartę wiosenną. - Warto zacząć się przypominać, uruchamiać swoje kanały i informować, że jesteśmy, że wracamy. Żeby klineci mogli się do tego przygotować. Obawiam się, że bez tego wiele lokali będzie dalej zaliczać złe dni i słabe obroty - mówi Cybruch. 

I dodaje, że: według danych i badań dopiero w 2023 r. jesteśmy w stanie zanotować kilkuprocentowy wzrost w stosuku do tego, co było w 2019 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.