×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Fastfoodowy gigant ze słabszymi wynikami, ale powyżej oczekiwania analityków
McDonald's ze słabszymi wynikami za IV kw. i 2022 rok; fot. unsplash.com

Fastfoodowy gigant ze słabszymi wynikami, ale powyżej oczekiwania analityków

Autor: oprac. PP Data: 02 lutego 2023 12:32

Słabsze wyniki finansowe McDonald's to efekt m.in. inflacji czy zmian na rynku walutowym. Jednak i tak przekroczyły one oczekiwania analityków.

McDonald's - przychody i zyski

McDonald's osiągnął w 2022 roku przychody na poziomie 23,2 mld dol., czyli mocno zbliżony do wyniku z 2021 r. (22,18 mld dol. za 2022 r. vs. 22,22 rok wcześniej). Natomiast w samym IV kwartale 2022 wyniosły one niecałe 6 mld dol., co przekłada się na spadek o 1,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r.

Zysk z całego 2022 r. wyniósł 6,2 mld dol., tak więc również spadł z 7,5 mld dol. w poprzednim roku. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Analitycy spodziewali się jeszcze gorszych wyników. Zakładali przychody na poziomie 5,72 mld dol., a zysk na akcję w granicy 2,46 dol. Ostatecznie zysk wyniósł 2,59 dol. na akcję.

Co miało wpływ na wyniki McDonald's?

Słabsze wyniki spowodowane były głównie osłabieniem wszystkich głównych walut w stosunku do dolara amerykańskiego.

Na sytuację spółki wpłynęły również takie czynniki, jak wzrostów kosztów funkcjonowania lokali. To jednak spółka odbiła sobie podwyżką cen oferowanych produktów.

2022 rok był zdecydowanie czasem odchodzenia od pandemii. W wielu krajach łagodzone były restrykcje, a nawet całkowicie znoszone, co wpłynęło na poprawę wyników na rynkach międzynarodowych. Wyjątkiem były Chiny, które utrzymywały politykę „zero-covid” aż do końca 2022 roku. Dodatkowo, sieć wycofała się z Rosji z powodu konfliktu na Ukrainie i nakładanych na nią sankcji.

"Dobrym" rynkiem były Stany Zjednoczone, gdzie sprzedaż wzrosła o 12,6 proc. r/r. Korzystny wynik pokazały również takie rynki, jak Niemcy, Wielka Brytania i Francja.

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz