Partnerzy portalu
Fuzje, przejęcia i bezkrwawe rewolucje na rynku burgerów – podsumowanie fot. Facebook/Bobby Burger

Fuzje, przejęcia i bezkrwawe rewolucje na rynku burgerów – podsumowanie

Chociaż wydawało się, że burgery w końcu się Polakom przejedzą, radzą sobie one wyjątkowo dobrze. Niespodziewanym sprzymierzeńcem dla tego rynku okazały się alternatywy roślinne, które nie dość, że rozszerzyły grupę docelową, to jeszcze wprowadziły element nowości i zaskoczenia.

Autor: horecatrends.pl Data: 16 sierpnia 2019 08:22

W 2019 mamy do czynienia z dużym ruchem na rynku burgerów.

Bobby Burger zaprasza Wegeguru

Bardzo ciekawą wiadomością z rynku było połączenie sił sieci Bobby Burger z Wegeguru. Pod koniec 2018 r. twórcy marki, Bogumił Jankiewicz i Krzysztof Kołaszewski, postanowili stworzyć spółkę Real Food.  Do współpracy zaprosili Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projekt – polskiej firmy z branży gier wideo, która stoi za międzynarodowym sukcesem gry „Wiedźmin”. Do nowo powstałej spółki inwestor wniósł kapitał i  swoją restaurację Wegeguru. Następnie do tego grona dołączyli nowi akcjonariusze, dzięki ofercie akcji promowanej m.in. przez kampanię crowdfundingową na platformie Crowdway.pl. Real Food ogłosił, że w ramach finansowania społecznego zamierza pozyskać 4 mln zł.

Jak podała sieć Bobby Burger, do połączenia z wegańską restauracją skłoniła ich analiza trendów w gastronomii, takich jak m.in. flexitarianizm. Wspólnicy oprócz dalszego rozwoju sieci burgerowni w całej Polsce chcą zagospodarować potrzeby różnych grup konsumentów – jedzących mięso, wegetarian i wegan.

 – Dzięki zebranym środkom Bobby Burger zawita do nowych miast oraz zagęści sieć burgerowni tam, gdzie ma już wierne grono fanów. Z kolei Wegeguru będzie mógł rozszerzyć koncept na kolejne restauracje, także poza Warszawą – zapewniał Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w sieci Bobby Burger.

Do końca 2022 r. Real Food chce zwiększyć liczbę lokali Bobby Burger z obecnych 40 do 67 i uruchomić 3 nowe restauracje wegańskie Wegeguru. Już w 2021 r. spółka zamierza wprowadzić swoje akcje do obrotu na giełdzie.

Pasibus przechodzi w nowe ręce

W marcu dowiedzieliśmy się natomiast, że Helios i wspólnicy Food for Nation podpisali list intencyjny w sprawie warunków współpracy w ramach Step Inside  - spółki celowej, będącej spółką zależną Heliosa. Step Inside i FFN podpisały umowę współpracy, która uprawnia Step Inside do prowadzenia do 10 lokali pod marką Pasibus. W tym celu Helios dofinansował spółkę kwotą 10 mln złotych. 

W kwietniu do UOKiK-u wpłynął wniosek w sprawie utworzenia przez Helios oraz trzech przedsiębiorców będących osobami fizycznymi, wspólnego przedsiębiorcy. Jak podano, będzie on prowadzić działalność polegającą na otwieraniu, prowadzeniu i rozwijaniu sieci lokali gastronomicznych pod marką „Pasibus”.

Lokale prowadzone przez wspólnego przedsiębiorcę mają być zlokalizowane głównie przy ulicach handlowych oraz w galeriach handlowych. W planach Step Inside jest otwarcie do 40 Pasibusów.

Szał na "krwawe" bezmięsne burgery

W pierwszym półroczu do Polski weszły też słynne burgery od Beyond Meat. W marcu i kwietniu lokale jedne po drugim ogłaszały, że będą miały w swojej ofercie pierwszego roślinnego burgera, wyglądem, smakiem i teksturą do złudzenia przypominającego wołowinę. 

Roślinne burgery od Beyond Meat pojawiły się m.in. w House of Seitan, sieci Meet & Fit czy Krowarzywa.

Teraz o wejściu tych produktów zaczynają informować sieci handlowe. W lipcu Beyond Burger wprowadził API Market. Była to pierwsza w Polsce sieć detaliczna, która wprowadza do oferty roślinne zamienniki mięsa marek Linda McCartney oraz Beyond Meat. Jako kolejni o produkcie informowały sieci Makro oraz Organic Farma Zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.