Partner portalu
Gastronomia w galeriach handlowych a nowe zasady bezpieczeństwa nowe oblicze gastronomii w galeriach handlowych; fot. shutterstock.com

Gastronomia w galeriach handlowych a nowe zasady bezpieczeństwa

Restauracje w galeriach handlowych wznawiają działalność w pełnym wymiarze. Klienci kupią w nich już nie tylko dania na wynos. Wizytom w lokalach gastronomicznych towarzyszyć będą jednak nowe zasady.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 18 maja 2020 11:32

Od dziś można zjeść i napić się kawy w np. w Galerii Jurajskiej w Częstochowie. 15 restauracji i kawiarni wznowiło właśnie swoją działalność w nowym reżimie sanitarnym, w którym priorytetem jest bezpieczeństwo kupujących oraz ich zdrowie. Dowiedzieliśmy jak działa strefa food court w obiekcie.

- Od dziś zdecydowana większość oferty gastronomicznej znów jest dostępne dla klientów. Dania można kupować na wynos, ale także zjeść na miejscu, w specjalnie przygotowanej strefie food court. Ta ostatnia została dostosowana do nowych zasad bezpieczeństwa - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej.

Co konkretnie zmieniono? W strefie food court obowiązuje limit osób, mogących przebywać tam w tym samym czasie. Z racji dużej powierzchni strefy gastronomicznej, jednocześnie posilać może się tam aż 190 osób. Jeśli strefa się zapełni, klienci stojący w kolejce poproszeni zostaną o zaczekanie na swoją kolej w specjalnie wyznaczonym w tym celu miejscu.

Cała strefa została także przygotowana zgodnie z rządowymi wytycznymi. Pomiędzy stolikami są min. 2 metry odległości. Po każdym gościu stoliki są dezynfekowane. Ponadto można siadać tylko przy tych, które mają oznaczenie "ZDEZYNFEKOWANO". Co 15 minut dezynfekowane są także części wspólne.

Przy stolikach obowiązują także dodatkowe zasady. Przy jednym może usiąść rodzina lub osoby pochodzące z jednego domostwa. Fakt, że stoliki ustawione są z zachowaniem dystansu społecznego sprawia jednak, że mogą przy nich siedzieć również większe grupy osób, które np. razem wybrały się na zakupy.

Także stojąc w kolejce do zamówienia trzeba liczyć się z nowymi zasadami. Pomiędzy osobami oczekującymi musi być zachowany bezpieczny, 2-metrowy odstęp. Stojąc w kolejce należy mieć także zasłonięty nos i usta np. maseczką lub chustą. Osłonę można zdjąć dopiero w czasie posiłku.

Ograniczenia dotyczą także niektórych elementów food court. Część stolików będzie niedostępna dla klientów. Wyłączone z użytkowania będą też dozowniki z napojami oraz bary sałatkowe. Elementy dodatkowe takie jak np. sztućce plastikowe czy cukier wydawane będą bezpośrednio. Dania na wynos wydawane będą z kolei na ladzie, w torbach. Kilka razy w ciągu dnia dezynfekowane będą także ekrany dotykowe do składania zamówień.

To nie koniec, Galeria Jurajska przed wizytą w restauracji namawia także klientów do odkażania dłoni. Pomóc ma w tym blisko 50 dozowników z płynem rozstawione na terenie pasażu, w tym 3 w obrębie strefy gastronomicznej. Klienci niedysponujący maseczkami mogą je natomiast kupić m.in. w aptece Super-Pharm.

Również działające restauracje przygotowały się do ponownego otwarcia. Pracownicy lokali obsługują klientów w rękawiczkach oraz maseczkach ochronnych. Pracownicy restauracji zobowiązani są także do częstej dezynfekcji rąk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.