Partnerzy portalu
Grzegorz Łapanowski: chcemy dziś jeść zdrowo a jednocześnie smacznie i tanio Grzegorz Łapanowski, kucharz, przedsiębiorca wskazuje tredny kulinarne na 2022 r./fot. PTWP

Grzegorz Łapanowski: chcemy dziś jeść zdrowo a jednocześnie smacznie i tanio

Autor: Magdalena Brzózka Data: 22 grudnia 2021 16:48

- Superfoods, żywność funkcjonalna, czysta etykieta, storytelling, traceability - to wszystko już było, jednak z pewnością możemy liczyć na kontynuację tych trendów w gastronomii i branży spożywczej w 2022 r.  - mówi dla horecatrends.pl Grzegorz Łapanowski, kucharz, przedsiębiorca.

- Pandemia mocno zweryfikowała rynek gastronomiczny, spożywczy i eventowy. Jeszcze dwa lata temu te biznesy się kręciły niesamowicie, otwierały się kolejne lokale. I nagle ktoś powiedział sprawdzam - mówi Grzegorz Łapanowski, kucharz, przedsiębiorca.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Comfort food, casual dining zyskają na pandemii

- Pandemia to jedno, ale moim zdaniem istotne jest to, że stoimy na progu kryzysu finansowego. Pamiętam scenariusze przyszłości, które przygotował kilka lat temu jeden z banków dla sektora spożywczego - widać w nich było prymat wielkich sieci i wielkich korporacji - i to będzie stanowiło duże wyzwanie dla małych biznesów. Widać to już dzisiaj po rynku detalicznym i gastronomicznym. Co nie zmienia faktu, że większość z nas ma marzenie powrotu do dawnej rzeczywistości. Faktem jest, że dzisiaj myśląc o jedzeniu częściej liczymy pieniądze - stąd wzrost w sektorze comfort food, casual dining - to będzie ten segment, który moim zdaniem będzie teraz najmocniejszy - dodaje w rozmowie z horecatrends.pl Łapanowski.

Trendy kulinarne na 2022 r.?

- Dzisiaj myślimy sporo o zdrowiu, mamy marzenie, żeby jeść zdrowo a jednocześnie smacznie i tanio - to są odwieczne życzenia, niezwykle trudne do połączenia. Istotny dla konsumentów jest obecnie wątek "sustainable" czyli to wszystko, co związane z dbaniem o środowisko. Deklaratywnie chcielibyśmy jeść bardziej roślinnie a czy to w praktyce wyjdzie? Nie wiem. Pewne jest, że półka roślinnych zamienników będzie rosła. Poszukiwanie nowości na każdym z poziomów zapewne będzie kontynuowane w gastronomii i spożywce. Superfoods, żywność funkcjonalna, czysta etykieta, storytelling, traceability - to wszystko już było, jednak z pewnością możemy liczyć na kontynuację tych trendów. A czy pojawi się coś nowego? Zobaczymy - wylicza Grzegorz Łapanowski.

Kebab - ten rynek ma jeszcze duży potencjał

Kimchi. Grzegorz Łapanowski o koreańskim przysmaku

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    mój trend na 2022 to być: bogatszym, młodszym i mniej zapracowanym. Chcę!