Partnerzy portalu
Grzegorz Łapanowski: chcemy dziś jeść zdrowo a jednocześnie smacznie i tanio Grzegorz Łapanowski, kucharz, przedsiębiorca wskazuje tredny kulinarne na 2022 r./fot. PTWP

Grzegorz Łapanowski: chcemy dziś jeść zdrowo a jednocześnie smacznie i tanio

- Superfoods, żywność funkcjonalna, czysta etykieta, storytelling, traceability - to wszystko już było, jednak z pewnością możemy liczyć na kontynuację tych trendów w gastronomii i branży spożywczej w 2022 r.  - mówi dla horecatrends.pl Grzegorz Łapanowski, kucharz, przedsiębiorca.

Autor: Magdalena Brzózka Data: 22 grudnia 2021 16:48

- Pandemia mocno zweryfikowała rynek gastronomiczny, spożywczy i eventowy. Jeszcze dwa lata temu te biznesy się kręciły niesamowicie, otwierały się kolejne lokale. I nagle ktoś powiedział sprawdzam - mówi Grzegorz Łapanowski, kucharz, przedsiębiorca.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Comfort food, casual dining zyskają na pandemii

- Pandemia to jedno, ale moim zdaniem istotne jest to, że stoimy na progu kryzysu finansowego. Pamiętam scenariusze przyszłości, które przygotował kilka lat temu jeden z banków dla sektora spożywczego - widać w nich było prymat wielkich sieci i wielkich korporacji - i to będzie stanowiło duże wyzwanie dla małych biznesów. Widać to już dzisiaj po rynku detalicznym i gastronomicznym. Co nie zmienia faktu, że większość z nas ma marzenie powrotu do dawnej rzeczywistości. Faktem jest, że dzisiaj myśląc o jedzeniu częściej liczymy pieniądze - stąd wzrost w sektorze comfort food, casual dining - to będzie ten segment, który moim zdaniem będzie teraz najmocniejszy - dodaje w rozmowie z horecatrends.pl Łapanowski.

Trendy kulinarne na 2022 r.?

- Dzisiaj myślimy sporo o zdrowiu, mamy marzenie, żeby jeść zdrowo a jednocześnie smacznie i tanio - to są odwieczne życzenia, niezwykle trudne do połączenia. Istotny dla konsumentów jest obecnie wątek "sustainable" czyli to wszystko, co związane z dbaniem o środowisko. Deklaratywnie chcielibyśmy jeść bardziej roślinnie a czy to w praktyce wyjdzie? Nie wiem. Pewne jest, że półka roślinnych zamienników będzie rosła. Poszukiwanie nowości na każdym z poziomów zapewne będzie kontynuowane w gastronomii i spożywce. Superfoods, żywność funkcjonalna, czysta etykieta, storytelling, traceability - to wszystko już było, jednak z pewnością możemy liczyć na kontynuację tych trendów. A czy pojawi się coś nowego? Zobaczymy - wylicza Grzegorz Łapanowski.

Kebab - ten rynek ma jeszcze duży potencjał

Kimchi. Grzegorz Łapanowski o koreańskim przysmaku

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    mój trend na 2022 to być: bogatszym, młodszym i mniej zapracowanym. Chcę!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.