Partner portalu
Grzegorz Łapanowski: Rynek spożywczy inaczej odczuwa pandemię koronawirusa niż gastronomia Grzegorz Łapanowski, fot. materiały prasowe

Grzegorz Łapanowski: Rynek spożywczy inaczej odczuwa pandemię koronawirusa niż gastronomia

Pandemia koronawirusa powoduje coraz większe straty w gastronomii. Pokrzyżowała plany milionów ludzi. Grzegorz Łapanowski wychodząc temu naprzeciw, wspólnie z Fundacją Szkoła na Widelcu poprzez akcję "Paczka Dobra" niesie pomoc innym. W rozmowie z nami kucharz opowiada, jak radzi sobie w tym trudnym czasie dla nas wszystkich.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 30 marca 2020 07:20

Horecatrends.pl: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na Twoją działalność zawodową (warsztaty, współprace)?

Grzegorz Łapanowski: Jest to dla mnie czas pełen wyzwań. Głównie działałem w branży eventowej, która praktycznie przestała funkcjonować. Zarówno marzec, kwiecień jak i maj prawdopodobnie będą to miesiące, w których pracy będzie bardzo mało albo i wcale. Z fundacją mieliśmy w tym czasie zaplanowane 40 warsztatów kulinarnych dla dzieci w całej Polsce i nie jesteśmy w stanie tego zrealizować.

Jak zatem radzisz sobie zawodowo w tym trudnym okresie?

Razem z fundacją mamy taki plan, żeby zmienić charakter naszej działalności i ruszamy z akcją „Paczka dobra”, niosąc pomoc wszystkim potrzebujących na terenie Warszawy. Chcemy pomagać rodzinom, których dzieci były dożywiane w szkołach i tam miały jedyny ciepły posiłek podczas dnia, a czego obecnie im zabrakło, bo szkoły są zamknięte. W związku z tym szykujemy paczki z przepisami i daniami na cały tydzień dla 4-osobowej rodziny.

Do tego obszarem mojej pracy pozostaje internet, pisanie, działalność publicystyczna.

Na czerwiec tego roku szykowałeś duże wydarzenie kulinarne w stolicy. Pandemia pokrzyżowała plany?

Na dzień dzisiejszy stoi pod ogromnym znakiem zapytana. Wszyscy jesteśmy w stanie zawieszenia, aczkolwiek prawdopodobnie niestety nie odbędzie się. Najważniejsze jest bezpieczeństwo naszych gości i odpowiedzialność za nich.  

A jak wygląd sytuacja z marką Old Friends Kimchi? Jak udaje się Wam działać w tym trudnym okresie?

Rynek spożywczy, jeśli chodzi o pandemię koronawirusa, trochę inaczej to wszystko odczuwa, w związku z tym marka radzi sobie dobrze. Tak jak patrzyliśmy na przestrzeni ubiegłego roku, to rozwijamy się dobrze i mam nadzieję, że koniunktura gospodarcza pozwoli rozwijać się jeszcze bardziej. Trzeba być optymistą i pracować. Niedawno z naszymi produktami pojawiliśmy się w Makro. Jest to trzecia sieć po Frack i Organic Farma Zdrowia, w której jesteśmy obecni. Mam nadzieję, że w tym roku jeszcze uda się wejść do kolejnych sieci.

Prowadzicie także działalność internetową. Czy sprzedaż online w czasie pandemii koronawirusa jest większa niż dotychczas?  

Sprzedaż w internecie bardzo się rozwija. Współpracujemy m.in. z Frisco, sklepemnasushi, lokalnymrolnikiem, ranozebrano i widzimy, że to rośnie. Dlatego internet jest to bardzo ważny dla nas kanał sprzedaży. Ostatnio połączyliśmy siły z Wege Siostrami, dzięki czemu można kupić zestaw odpornościowy, gdzie są nasze produkty razem z ich serkiem i kombuchą. Do tego aktualnie prowadzimy sami sprzedaż na terenie Warszawy, gdzie dostarczamy 12 słoików bezpośrednio.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.