Partner portalu
Hotel Kolegiacki dla Selgros: Polacy lubią być zaskakiwani zarówno formą podania, jak i smakiem Hotel Kolegiacki (taras); fot. materiały prasowe

Hotel Kolegiacki dla Selgros: Polacy lubią być zaskakiwani zarówno formą podania, jak i smakiem

- Kiedyś Polacy szukali domowej kuchni, teraz chętnie próbują nowych produktów, nieoczywistych połączeń. Lubią być zaskakiwani zarówno formą podania, jak i smakiem - mówi Paweł Sroczyński z Hotelu Kolegiackiego i działającej w nim restauracji Patio Prowansja w Poznaniu.

Autor: www.horecatrends.pl / informacja prasowa Data: 06 października 2020 13:43

Restauracja Hotelu Kolegiackiego to nie tylko Patio Prowansja, ale także nowoczesny letni taras z widokiem na Stare Miasto, Farę czy Zamek Królewski. Oba te miejsca są ciekawe. 

- Chcieliśmy otworzyć hotel i restaurację na Euro 2012, dlatego jego historia rozpoczyna w grudniu 2011 roku. Właściciele obiektu to koneserzy sztuki oraz pasjonaci podróży - stąd też w jego wnętrzu jest wiele zabytkowych akcentów. Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym ludzie poczują się jak na włoskich wakacjach. Z kolei taras na dachu powstał sześć lat temu po to, by zróżnicować nasze grupy docelowe. To miejsce, do którego śmiało mogą przyjść młodzi ludzie ubrani „na luzie”, przyjemnie spędzić czas i zjeść posiłek w przystępnej cenie - mówi Paweł Sroczyński.   

Położenie i charakter restauracji Hotelu Kolegiackiego wpłynęły na jej sukces i popularność. Ale jak ważną rolę w sprawnym funkcjonowaniu tego miejsca odgrywają ludzie: pracownicy, dostawcy, partnerzy?

- Restauracja Hotelu Kolegiackiego to przede wszystkim ludzie i to oni nadają charakter i duszę temu miejscu. Ich otwartość, życzliwość i wiele innych cech, które wpływają na to, że nasi goście chcą tutaj spędzać czas. Zdecydowanie polegamy na naszych dostawcach – znajdujemy się w ścisłym centrum Starego Miasta i dojazd do nas jest czasem utrudniony, dlatego punktualność i zaangażowanie są dla nas na wagę złota. I to właśnie możemy powiedzieć o Selgrosie. Współpracujemy praktycznie od początku istnienia restauracji. Oprócz tego na nasz sukces wpłynęło także bycie na bieżąco z trendami kulinarnymi i nowoczesna kuchnia - mówi Sroczyński.

- Po okresie lockdownu zdecydowaliśmy się jeszcze ściślej współpracować z Selgrosem i obecnie kupujemy tam 90% produktów - dodaje.

Lockdown był trudnym czasem dla restauracji Hotelu Kolegiackiego, którego dużym atutem jest właśnie położenie i wyjątkowy klimat.

- Najważniejsze dla nas było zdrowie naszych gości i pracowników, a dopiero później myśleliśmy o biznesie. Nie prowadziliśmy dostawy, ani wynosu posiłków. Czas, w którym restauracje nie mogły przyjmować gości, wykorzystaliśmy na zmianę formy menu, drobne remonty oraz dopracowanie naszego tarasu na dachu. Przeprowadziliśmy również wiele ważnych i potrzebnych rozmów
z zespołem, dzięki czemu później mogliśmy szybko wrócić do normalnego funkcjonowania i przyjąć gości, którzy byli spragnieni wyjść do restauracji - mówi Sroczyński.

- Jednak pomimo kilku pozytywów, na pewno było to dla nas jedno z najtrudniejszych doświadczeń podczas całej przygody z gastronomią i hotelarstwem - dodaje.

Jak na przestrzeni lat ewoluował gust i wymagania Polaków odnośnie jadania w restauracjach? - Kiedyś Polacy szukali domowej kuchni, teraz chętnie próbują nowych produktów, nieoczywistych połączeń. Lubią być zaskakiwani zarówno formą podania, jak i smakiem - tłumaczy Paweł Sroczyński.

Jakie macie plany na przyszłość? - Gdy skończy się remont placu Kolegiackiego, który teraz generuje spore niedogodności, przed hotelem stworzymy ogródek. Możliwe też, że na tarasie pojawi się inne zadaszenie – zależy nam na większym cieniu, w końcu lata w Polsce bywają ostatnio wręcz tropikalne! - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.