IKEA Food ciągle pracuje nad poszerzeniem oferty wegańskiej



Anna Wrona/horecatrends.pl - 23 maja 2019 09:25


IKEA Food ciągle pracuje nad nowymi roślinnymi pozycjami menu. Już teraz co 7 klopsik i co 10 hot dog sprzedawane są w wersji warzywnej.

IKEA ma ponad 420 restauracji na 52 rynkach. Koncept gastronomiczny stał się już integralną częścią sklepów. Jak podaje sieć, aż 30 proc. klientów przychodzi specjalnie dla niego. Od kilku lat IKEA Food rozwija też intensywnie ofertę wege i wegan, a produkty te cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów. 

Pierwszą rewolucją były wege klopsy wprowadzone jako alternatywa dla kultowych mięsnych klopsików. Obecnie co 7 klopsik sprzedawany jest w wersji warzywnej.

Kolejną propozycją, równie dobrze odebraną, był wege hot dog. Przed wprowadzeniem produktu firma testowała różne warzywa, tak żeby nowe hot dogi smakowały wielu osobom. Teraz co 10 sprzedawany hot dog jest wege. 

Następny krok to wegańskie lody truskawkowe, dostępne  z samoobsługowej maszyny.

Obecnie IKEA Food pracuje nad kolejnymi odsłonami lodów wegańskich, a także nad nowymi klopsikami, jeszcze bardziej podobnymi do mięsnych –  zarówno smakiem, jak i teksturą. Nowy produkt pojawi się na początku 2020 roku w wybranych krajach sieci.

Produkty wegetariańskie i wegańskie dostępne są także w sklepiku szwedzkim. W ofercie są m.in. smoothie owsiane, bakalie i żelki, ciastka, pieczywo chrupkie czy… kawior w z wodorostów.

–  Kiedy wprowadzaliśmy klopsy wegańskie  w 2015 nie było aż tak dużego zainteresowania jak teraz. Kolejne produkty są wyczekiwane. Konsumenci o nie pytają. Oczekują, że będziemy rozwijać tę ofertę  – mówiła Paulina Nesteruk, kierownik ds. komunikacji zewnętrznej w IKEA Group, podczas New Food Forum.