Partner portalu
Internetowe FRSiH: Jak przeżyć emocje związane z zatrzymaniem biznesu? Krzysztof Kaliciński

Internetowe FRSiH: Jak przeżyć emocje związane z zatrzymaniem biznesu?

- Kryzysy bywały i będą - to nieodzowna część biznesu. Łączy je możliwość przetrwania, a to jest możliwe tylko i wyłącznie dzięki relacjom i zespołom - mówił Krzysztof Kaliciński, konsultant, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, trener biznesu, coach podczas debaty pt. "Zarządzanie w "zdalnych" czasach. Wyzwania liderów" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 16 listopada 2020 08:22

- Jesteśmy biologią i do tego, aby dobrze się czuć potrzebujemy kontaktu z ludźmi. Gastronomia, czyli hospitality, czyli gościnność polega właśnie na tym, że ludzie się spotykają. I to właśnie zostało ograniczone wraz z lockdownem. To ogromny problem dla branży gastronomicznej - mówił Krzysztof Kaliciński. 

Jak przeżyć emocje związane z zatrzymaniem biznesu? - Trzeba przede wszystkim skupić uwagę na tym, jak będzie wyglądał nasz biznes po powrocie do działalności. Po pierwszym lockdownie nie wszyscy odrobili to zadanie i zostali w świecie, który zakończył się 13 marca, w dniu wprowadzenia pierwszego lockdownu gastronomii. I dla tych mamy w tej chwili tzw. powtórkę. Natomiast nie ma czasu, aby się bać, ponieważ trzeba działać i odpowiadać na sytuację. Nie wolno zastanawiać się co będzie za tydzień czy miesiąc, trzeba funkcjonować dzisiaj - mówił.

Krzysztof Kaliciński dostrzega związek pomiędzy branżą spożywczą i gastronomią w związku z tym co i jak spożywają Polacy podczas pandemii. Świat "po" będzie już zupełnie inny pod względem zachowań konsumentów. To będzie mieć ogromny wpływ także na gastronomię. 

- Pandemia wymusiła na gastronomii ukłon w stronę takich form sprzedaży jak delivery, click&collect czy pick-up. Naturalny jest opór związany z użyciem nowych sposobów dostarczania produktów, które do tej pory czekały na klientów w lokalach. Wielu gastronomów zrozumiało jednak, że to nie jest chwilowa zmiana, ale trwały trend, ponieważ sytuacja pandemiczna zostanie z nami raczej dość długo, dobudowanie więc nowej nogi biznesowej wydaje się być niezbędne - mówił.

Przygotowując się na niepewne czasy trzeba mieć różne alternatywy dla funkcjonowania biznesu. Warto zwrócić uwagę na kilka trendów związanych z usługami. To - zdaniem eksperta - convenience i bezpieczeństwo (brak zbędnego kontaktu z innymi ludźmi). Na przykład w USA kawiarnie Starbucks są reformatowane na tzw. "pick-up pointy", czyli miejsca odbioru produktów zamówionych wcześniej przez aplikacje. 

To na co zwrócił uwagę Krzysztof Kaliciński to także inwestycje w ludzi, które warto kontynuować w trudnych czasach. - Kryzysy bywały i będą - to nieodzowna część biznesu. Łączy je możliwość przetrwania, a to jest możliwe tylko i wyłącznie dzięki relacjom i zespołom. Kryzys obnaża prawdę i ten obnażył relacje międzyludzkie w firmach i funkcjonowanie zespołów - dodał.

Jakie cechy liderów uwypukliła pandemia? - To źle rozumiana kontrola! Zarządzanie zdalne nie wymaga specjalnych i szczególnych umiejętności i różni się od tradycyjnego zarządzania tylko brakiem kontaktów osobistych. Pozostałe elementy są niezmienne - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.