Partnerzy portalu
Jak Burger King wykorzystał fakt, że McDonald's stracił na wyłączność nazwę Big Mac ... (wideo) fot. shutterstock

Jak Burger King wykorzystał fakt, że McDonald's stracił na wyłączność nazwę Big Mac ... (wideo)

Autor: wirtualnemedia.pl Data: 04 lutego 2019 15:09

Dwa lata temu irlandzka sieć Supermac’s weszła w spór z McDonald’s o handlowe wykorzystanie nazwy "Big Mac". Irlandczycy oskarżyli Amerykanów o monopolistyczne praktyki. Supermac’s zwrócił się o pomoc do Urzędu Unii Europejskiej ds. własności intelektualnej. Na mocy jego decyzji, McDonald’s 11 stycznia stracił wyłączność na wykorzystanie "Big Maca" jako znaku towarowego. Burger King wykorzystał to w promocji swojego logo - informują Wirtualnemedia.pl.

W uzasadnieniu wyjaśniono, że McDonald’s nie wykazał w postępowaniu korzystania z tego znaku przez ostatnie 5 lat od wniesienia sprawy w 2017 roku. Sieć fast food zgłosiła znak towarowy „Big Mac” w 1996 roku, w trzech klasach dla szeregu produktów i usług, ale nazwa Big Mac wykorzystywana była jedynie w odniesieniu do kanapki mięsnej - piszą Wirtualnemedia.pl.

EUIPO wygasiła całkiem prawa McDonald's do tego znaku towarowego uznając że firma nie udowodniła jego używania w postępowaniu. Oznacza to, że europejscy konkurenci także mogą nazwać produkty "Big Mac".

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wykorzystać to postanowiła największa konkurencja McDonald's, czyli Burger King. Sieć wprowadziła do sprzedaży serię kanapek „The Not Big Macs”. W menu znajdziemy takie nazwy dań jak; jak The Kind of Like a Big Mac, But Juicier and Tastier, The Burger Big Mac Wished It Was, The Anything But a Big Mac.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    No nic nie rozumiem,
    na szczęście video mówi wszystko.
  • Gość

    W uzasadnieniu wyjaśniono, że McDonald’s nie wykazał w postępowaniu korzystania z tego znaku przez ostatnie 5 lat od wniesienia sprawy w 2017 roku... a my rok 2019