Partner portalu
Jak i co jedzą pracownicy warszawskiego "Mordoru"? (raport) Kompleks Marynarska Business Park, fot. mat. pras.

Jak i co jedzą pracownicy warszawskiego "Mordoru"? (raport)

Mordor to słynne zagłębie biurowców na warszawskim Służewcu. Z różnych szacunków wynika, że codziennie dojeżdża tutaj od 80 do 100 tys. pracowników. By zbadać i wykorzystać siłę nabywczą osób pracujących w Mordorze, FIKA - marketing dla gastronomii wraz z Runaways przeprowadziła ankietę wśród fanów profilu „Mordor na Domaniewskiej” oraz  pracowników okolicznych biurowców. Badanie zostało przeprowadzone na potrzeby klienta FIKI – restauracji Jeff’s w Galerii Mokotów.

Autor: Horecatrends.pl Data: 29 listopada 2018 12:29

Badanie objęło 815 osób, w okresie od 16 października do 8 listopada br. W ankiecie wzięły udział w większości kobiety (67%), co odzwierciedla również profil odbiorcy strony „Mordor na Domaniewskiej”, gdzie 56% fanów to właśnie płeć żeńska. Anonimowa ankieta online zawierała 10 pytań dotyczących ogólnych zwyczajów lunchowych, w tym czasu poświęconego na przerwę obiadową w pracy, miejsca spożywania posiłków, ulubionego dania oraz budżetu, który pracownicy Mordoru są skłonni przeznaczyć na lunch. Dodatkowo, w ankiecie pojawiły się pytania otwarte dotyczące oferty gastronomicznej w Galerii Mokotów, oraz samej oferty lunchowej Jeff’s.

Z badania wynika, że mimo ogólnego założenia, że większość z nas ma choć jedną dłuższą przerwę w trakcie dnia pracy, ponad połowa ankietowanych (52%) z Mordoru odpowiedziała, że nie mają określonego czasu na lunch. Tylko 42% ankietowanych ma z góry określone ramy czasowe na posiłek.

Na podstawie odpowiedzi w ankiecie, dowiadujemy się również, że ponad połowa pracowników w Mordorze korzysta z ofert restauracji, barów i sklepów. Aż 55% ankietowanych odpowiedziało, że kupuje jedzenie w ciągu dnia, natomiast 44% respondentów opowiedziało się za formą przynoszenia jedzenia z domu jako formę oszczędności czasu, pieniędzy i kontroli nad tym, co spożywają.

Odpowiedzi dotyczące miejsca wybieranego na posiłek lunchowy pokazują, że prawie połowa ankietowanych (49%) najczęściej je lunch w przeznaczonych do tego miejscach w biurach np. kuchni pracowniczej czy kantynie. 31% osób zadeklarowało, że wychodzi z biura by zjeść lunch, co jest wartościową informacją dla restauracji i barów w okolicy. Do spożywania posiłku przy biurku przyznało się 20% badanych. Ankietowani podawali również, że podczas lunchu najchętniej jedzą makaron (12%), sałatkę (10%) i kanapkę (9%).

Z oferty lunchowej pobliskich restauracji pracownicy Mordoru korzystają w różnej częstotliwości. 17% badanych przyznaje się do codziennych wizyt w restauracji w godzinach lunchowych. Rzadziej, bo raz lub dwa razy w tygodniu wychodzi 24% ankietowanych. Niemalże 60% nie odwiedza jednak restauracji w trakcie dnia pracy zbyt często, w tym 29% około 2 lub 3 razy w miesiącu, a kolejne 29% wychodzi rzadziej niż jeden raz w miesiącu.

Kolejnym z poruszonych w badaniu zagadnień jest aspekt finansowy. Spośród osób deklarujących zakup lub zamówienie dań obiadowych w ciągu dnia, zdecydowana większość (57%) wydaje między 11 a 20 zł na jeden posiłek. Powyżej tej kwoty, od 21 zł wydaje 25% ankietowanych. 5% spośród badanych określa swój dzienny budżet na lunch w okolicach 10 zł.

Cena, czas podania dań i dostępne menu, to czynniki, które badano pod kątem znaczenia przy wyborze restauracji w rejonie Mordoru. Spośród tych 3 czynników, badani najczęściej wybierali czas, rozumiany jako dojazd i czas pobytu w restauracji. Pracownicy korporacji nie zawsze mają do dyspozycji pełną godzinę i lokalizacja oraz prędkość obsługi odgrywa kluczową rolę przy wyborze miejsca lunchowego. Cena i rodzaj menu mają mniejsze znaczenie.

Jako ostatnia ankietowana była atrakcyjność oferty lunchowej w Galerii Mokotów - to największa powierzchnia gastronomiczna w rejonie Mordoru, skupiająca ponad 30 restauracji, barów, cukierni i kawiarni. Na podstawie odpowiedzi ankietowanych Jeff's wprowadził do swojej oferty lunchowej dania wegetariańskie, odpowiadając na potrzeby pracowników Mordoru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • Gość

    Super, że zaczęliście od zdjęcia Marynarska Business Park, bo faktycznie mamy tu teraz najlepszą kantynę na całym Mordorze.
  • Gość

    Super, że zaczęliście od zdjęcia Marynarska Business Park, bo faktycznie mamy tu teraz najlepszą kantynę na całym Mordorze.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.