Nasz rynek wydaje się mocno nasycony światowymi brandami restauracyjnymi. Jednak rok 2023 będzie kolejnym rokiem debiutów. Na które marki czekają polscy konsumenci?
Na początku 2023 r. sieć Master Burger otworzyła swój pierwszy lokal w Polsce. Na pierwszą lokalizację wybrała Centrum Handlowe Blue City w Warszawie.
Master Burger to sieć restauracji obecna na rynku czeskim od 20 lat i od 2 lat w Ukrainie. Ma aż 8 lokalizacji w Kijowie.
Rok 2023 przyniesie kolejne debiuty... Decyzję o wejściu na nasz rynek ogłosiły już marki takie, jak Popeyes czy Fruitissimo.
Pierwsze lokale Popeyes w Polsce mają powstać w 2023 roku w Warszawie, Wrocławiu i Szczecinie. Z kolei w ciągu dekady ma zostać otwartych ponad 600 restauracji Burger King i Popeyes w trzech krajach: Polsce, Czechach i w Rumunii.
Za rozwój nowej sieci w Polsce odpowiada spółka Rex Concepts - której prezesem jest Jerzy Tymofiejew, który wcześniej kierował działem inwestycji w Netto Polska. Tymofiejew zanim przeszedł do Netto przez 7 lat był związany z AmRest Polska, m.in. jako dyrektor rozwoju. Manager ma też kilkuletnie doświadczenie w Lidl Polska.
Dyrektorem marketingu Popeyes Polska oraz Popeyes Cesko został Jakub Aleksandrowicz - wcześniej przez 6 lat był szefem marketingu Pasibusa.
Założona w Nowym Orleanie w 1972 roku firma Popeyes® ma ponad 50-letnią historię i tradycję kulinarną. Popeyes wyróżnia się wyjątkowym menu w stylu nowoorleańskim, obejmującym pikantnego kurczaka, polędwiczki z kurczaka, smażone krewetki i inne regionalne produkty.
Pasja sieci do dziedzictwa Luizjany i aromatycznych, autentycznych potraw pozwoliła firmie stać się jedną z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem, posiadającą ponad 3800 restauracji w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. W Europie lokale Popeyes działają w Wielkiej Brytanii, Rumunii, Hiszpanii i Szwajcarii.
- W lutym pierwszy sklep stacjonarny otworzyła marka Lush, a na jego lokalizację wybrała centrum handlowe Złote Tarasy w Warszawie. W strefie food court warszawskiego Blue City zadebiutowała z kolei marka Master Burger. Nowy najemca pojawił się także w warszawskim Okęcie Park - CentrumRowerowe.pl otworzyło tu swój pierwszy sklep stacjonarny. Rok 2023 przyniesie kolejne debiuty – decyzję o wejściu na nasz rynek ogłosiły już marki takie, jak Woolworth, Popeyes, Fruitisimo czy Bob Snail - informuje Wojciech Wojtowicz, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers.
Fruitisimo to sieć barów z sokami, która powstała w 2000 roku w Pradze. Obecnie ma kilkadziesiąt placówek, w trzech krajach: w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Jej podstawowy asortyment to świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne, koktajle, ręcznie robione lody, w barach można też kupić domowe ciasta, przekąski.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.