Partnerzy portalu
Jakie trendy na stałe zagoszczą w gastronomii w 2021 r.? Jakie trendy na stałe zagoszczą w gastronomii w 2021 r.?; fot. unsplash.com

Jakie trendy na stałe zagoszczą w gastronomii w 2021 r.?

Z rozmów, jakie Business Insider przeprowadził z ekspertami, wyłania się kilka trendów jakie w 2021 r. będzie można zaobserwować w branży gastronomicznej. Coraz więcej lokali będzie wykorzystywać nowe technologie w segmencie dowozu posiłków. Czasowe redukcje dotyczące wyboru dań zagoszczą na stałe w jadłospisach. W ujęciu makro będziemy mogli obserwować procesy konsolidacyjne, związane z dążeniami dużych graczy i funduszy private equity do poszerzenia swoich udziałów w rynku.

Autor: businessinsider.pl Data: 28 grudnia 2020 16:02

Rzeczywistość 2020 r., w jakiej przyszło funkcjonować restauracjom, sprawiła, że zostały one niejako zmuszone do ratowania się współpracą z zewnętrznymi podmiotami, ułatwiającymi możliwość dowozu posiłku z restauracji do klienta. Dotyczy to także tych marek, które długo wzbraniały się przed skorzystaniem z usług zewnętrznych dostawców, głównie ze względu na wysokie opłaty.

Część restauratorów znalazła sposób na ograniczenie konieczności dzielenia zysków z pośrednikiem. Niektóre sieci stworzyły swoje własne floty dostawcze, inne z kolei podniosły cenę za posiłki dostarczane za pomocą aplikacji typu Uber Eats.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według ekspertów przyszły rok może pokazać bardziej asertywną postawę lokali gastronomicznych w walce o pozycję w usługach jedzenia na dowóz.

Ważne będą także technologia i automatyzacja. Wzrost obecności nowoczesnych technologii w gastronomii nie będzie dotyczył tylko procesu zamawiania i dostarczania jedzenia, ale również przygotowywania posiłków.

W trakcie pandemii wiele sieciówek, m.in. McDonald’s i Taco Bell, zadecydowało o redukcji liczby pozycji dostępnych w menu, tak aby ograniczyć koszty operacyjne i te związane z dostawą produktów. Jak się okazuje decyzja ta pozwoliła na utrzymanie dotychczasowego poziomu marż przy jednoczesnej redukcji zatrudnienia, podkreśla w wypowiedzi dla BI Trevor Boomstra, dyrektor działu ds. gastronomii i usług czasu wolnego w firmie konsultingowej Alix Partners.

Więcej na businessinsider.com.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.