Partner portalu
Jawo: W Europie Zachodniej gastronomia odbudowała się szybciej niż w Polsce Renata Kasprzycka, prezes Jawo/ ot. PTWP

Jawo: W Europie Zachodniej gastronomia odbudowała się szybciej niż w Polsce

- Gastronomia we Francji i Wielkiej Brytanii odbudowała się i dziś radzi sobie znacznie lepiej niż gastronomia w Polsce. Sprzedaż dań na wynos jest tam wielokrotnie wyższa niż u nas. Staramy się zatem reagować, realizować rosnące zmówienia i mniej obawiamy się fali upadłości na tych rynkach - przyznaje Renata Kasprzycka, prezes zarządu Jawo.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 11 grudnia 2020 10:19

Renata Kasprzycka przypomniała, że reprezentuje dwie firmy - Jawo i Ajinomoto Jawo, które ze względu na kanał sprzedaży w różny sposób odczuwają skutki pandemii.

- Jawo, produkując tradycyjne wyroby polskiej kuchni głównie na rynek polski i rynki polonijne, radzi sobie ze skutkami pandemii nie najgorzej. Oczywiście wiele czynników miało wpływ na nasze otoczenie handlowe: chwilowe odmrożenie gastronomii, późniejsze jej zamknięcie, zamknięcie szkół, wzrost sprzedaży w sklepach itd. - dodaje.

Prezes firmy Jawo wskazuje, że w dobie pandemii sprawdziła się dywersyfikacja kanałów sprzedaży.

- W początkowym okresie trwania pandemii przynosiło to zadowalające efekty. Olbrzymi wpływ na wyniki sprzedażowe w Jawo ma okres przedświąteczny, więc trudno w chwili obecnej precyzyjnie komentować ten rok, ale pewno nie uda nam się osiągnąć zamierzonych wyników bez udziału rynku gastronomicznego, a ten wciąż jest niemal całkowicie zamknięty - wskazuje.

Renata Kasprzycka przyznaje, że najbardziej niepokoi ją sytuacja na rynku gastronomicznym.

- Widzimy, że tygodnia na tydzień sytuacja tego sektora się pogarsza. Na tę część naszego biznesu trudno patrzeć z optymizmem. Przygotowujemy oczywiście nowe dedykowane produkty i wsparcie dla gastronomii, aby uzyskać jak najlepsze efekty jej „odmrażania”. Ale obawy pozostają - dodaje.

Z kolei Ajinomoto Jawo, produkując na rynki gastronomii etnicznej we Francji i Wielkiej Brytanii, jak mówi nasza rozmówczyni, przeżyło prawdziwy szok.

- Praktycznie od kwietnia do czerwca cały rynek zamarł i trudno było wyrokować jak sytuacja się rozwinie. Ale po pierwszym szoku gastronomia się odbudowała i dziś radzi sobie znacznie lepiej niż gastronomia w Polsce. Sprzedaż dań na wynos jest wielokrotnie wyższa (porównując do Polski). Staramy się zatem reagować, realizować rosnące zmówienia i mniej obawiamy się fali upadłości na tych rynkach - dodała.

Więcej czytaj na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.