Partnerzy portalu
Jurek Sobieniak: W swoich restauracjach stawiam wciąż na lokalność Jurek Sobieniak ocenił obecną sytuację na rynku pracy. / fot. PTWP

Jurek Sobieniak: W swoich restauracjach stawiam wciąż na lokalność

Jurek Sobieniak w trakcie HorecaTrendsTalk opowiedział o otwarciu nowego lokalu w czasie pandemii oraz ocenił obecną sytuację na rynku pracy.

Autor: horecatrends.pl Data: 17 listopada 2021 21:55

Podczas rozmowy Jurek Sobieniak opowiedział o tym, jak wyglądały prace na otwarciem jego nowej restauracji na stołecznym Wilanowie. Czy działania były bardziej zachowawcze, niż to miało miejsce w przypadku otwarć poprzednich lokali?

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Lokalne restauracje mają łatwiej niż te w centrum

– Otwierając restaurację trzeba myśleć do przodu o tym, co może się wydarzyć. A pieniądz robi pieniądz. Dużo z nas patrzy z perspektywy gotowania i nie zauważa wszystkiego dookoła. Może nie trzeba koniecznie na wszystkim się znać, ale warto wiedzieć co się dzieje. Jeśli czymś się zajmujesz, skupiasz odpowiednich ludzi, to jesteś osobą wygraną. Jeśli chodzi o otwarcie lokalu w pandemii, to pewne rzeczy przewidzieliśmy. Mieliśmy obniżony czynsz, dzięki czemu łatwiej nam było przyjąć pewne zmiany – powiedział.

– W swoich lokalach nadal zostaje przy formie lokalności. Moje lokale są w Warszawie, ale to co jest lokalnością jest łatwiejsze do ogarnięcia. Nasi gości to osoby, które wracają do nas i ci goście sami nas poinformują o tym, co ewentualnie im przeszkadza i możemy tym samym szybko to poprawić. W lokalach w centrum to wygląda inaczej. Tam są inni gości. W swoich restauracjach dalej stawiam na comfort food i dobry produkt, bo w dzisiejszych czasach produkt ma ogromne znaczenie. 70 proc. w kuchni to produkt, a 30 proc. to kucharz – dodał.

Ciężka sytuacja na rynku pracy w gastronomii

Jurek Sobieniak podczas rozmowy odniósł się również do rynku pracy i kwestii związanych z poszukiwaniem pracowników do restauracji.

– Doszliśmy do takiego etapu, że pracownikom dużo należy się za pracę, którą wykonują, ale musi też być odpowiedzialność z ich strony za pracę. Przedsiębiorca musi sobie ze wszystkim radzić. Natomiast obecne pokolenie pracowników dużo wymaga i na pierwszym miejscu są ich wymagania wobec pracodawcy. Pozyskanie dzisiaj pracownika nie jest proste. A chcę mieć dobrego pracownika, który przyjdzie do pracy – ocenił.

– Przetrwałem w pandemii, bo kombinowałem i utrzymałem swoją załogę, na której mi zależy. Bo oni zapewniają mi spójność. I takich ludzi ja wynagradzam – dodał.

Czy ciężko jest znaleźć dobrego pracownika?

– Jest część osób, którym na niczym nie zależy i ciężko ich zmotywować do pracy. Trzeba szukać ludzi z pasją. 30 proc. pracowników będzie w tym biznesie, będzie się zmieniać i wracać. A za chwilę znowu wzrośnie praca minimalna, a to przełoży się na wyższe ceny w menu, za które finalnie zapłaci gość. I z tym będziemy musieli się zmierzyć przez najbliższe miesiące – tłumaczył Jurek Sobieniak.

– Dobrzy pracownicy są na rynku. Zmieniają pracę. Odchodzą ode mnie i później wracają. Natomiast ja jako pracodawca mam przekonać pracownika, że zapewniam mu przyszłość na 20 lat. Tylko tu nasuwa się pytanie, ilu z nas przetrwa? – podsumował.

Dodajmy, że 17 listopada Jurek Sobieniak otworzył nowy lokal "SM Baraban" na warszawskim Wilanowie. Poza tym prowadzi 3 inne restauracje: "Deska i Kreska" w Śródmieściu oraz "Sypka Mąka" na Ursynowie i Żoliborzu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.