Partnerzy portalu
KFC zadba o dobrostan kurczaków fot. materiały prasowe

KFC zadba o dobrostan kurczaków

Światowy gigant fastfoodowy przychylił się do postulatów obrońców zwierząt. Firma podpisała porozumienie dotyczące dobrostanu kurczaków i zobowiązała się wprowadzić do 2026 r. szereg zmian mających poprawić komfort ich życia. Decyzja obowiązywała będzie na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Holandii, Belgii i Szwecji.

Autor: horecatrends.pl Data: 23 lipca 2019 11:19

Szczegółowe postanowienia dotyczące warunków hodowli kurczaków, jakich KFC wymagało będzie od swoich dostawców, znaleźć można w tzw. European Chicken Commitment. Jest to międzynarodowe porozumienie, w ramach którego firmy zobowiązują się m.in. do zmniejszenia zagęszczenia na fermach oraz rezygnacji z tzw. ras szybkorosnących. Sygnatariusze muszą też zapewnić kurom większy dostęp do naturalnego światła i grzęd oraz odejść od metod uboju sprawiających zbędny ból, czyli np. wprowadzić ogłuszanie gazowe zamiast elektrycznego.

Za inicjatywą stoją organizacje zrzeszone w koalicji Open Wing Alliance, reprezentowane w Polsce m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki i Fundację Alberta Schweitzera. Otwarte Klatki od 2017 r. prowadzą w Polsce kampanię "Frankenkurczak", która zwraca uwagę na problemy dobrostanowe związane z przemysłową hodowlą kurczaków. W lipcu na ulicach Warszawy pojawiło się prawie 80 reklam zachęcających do podpisania dedykowanej akcji petycji. 

Do tej pory decyzję o poprawie dobrostanu brojlerów podjęło już kilkadziesiąt  firm, w tym m.in. giganci branży spożywczej tacy jak Unilever, Danone i Nestlé, sieci Marks & Spencer i IKEA, czy międzynarodowe korporacje cateringowe Sodexo, Elior Group i Procuratio. Działania na rzecz zmiany warunków hodowli kurczaków prowadzone są nie tylko w Europie – w Stanach trwa kampania organizacji The Humane League "I'm not loving it", której celem jest nakłonienie McDonalda do wprowadzenia polityki analogicznej do tej, na którą zdecydowało się KFC. 

Zmiany dotyczące kurczaków nie są pierwszym ruchem ze strony KFC świadczącym o dostrzeganiu przez firmę rosnącej świadomości konsumentów i poszukiwaniu przez nich bardziej ekologicznych alternatyw. W czerwcu w restauracjach sieci w Wielkiej Brytanii pojawił się tzw. The Imposter, czyli wegańska wersja burgera w klasycznej firmowej panierce KFC. Produkt wyprzedał się w ciągu 4 dni. 

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • josie

    Wow, świat rzeczywiście idzie do przodu - najwyższy czas, żeby właśnie takie firmy jak KFC zauważyły, że ludzie chcą jeść etycznie!
  • użyt

    Ale panierka pozostanie bez zmian?
  • Gość

    Dobrostan kurczaków wynika z zastosowania specjalnej panierki

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.