Partner portalu
Kondrat Wina Wybrane: Robimy wszystko, by pokryć straty związane z zamknięciem wine barów (wywiad) Kondrat Wina Wybrane: Robimy wszystko, by pokryć straty związane z zamknięciem wine barów, fot. facebook.com/BARaWINOWarszawa/

Kondrat Wina Wybrane: Robimy wszystko, by pokryć straty związane z zamknięciem wine barów (wywiad)

– Rządowe obostrzenie odbiły się znacząco na segmencie HoReCa. Zamknięte restauracje i hotele spowodowały znaczący spadek sprzedaży. Problemy branży HoReCa to nie tyko brak zamówień, to również problemy naszych odbiorców z płatnościami, co w konsekwencji dotyka dostawców – powiedział w rozmowie z portalem horecatrends.pl Mikołaj Kondrat, prezes Kondrat Wina Wybrane.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 30 listopada 2020 08:13

Horecatrends.pl: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na działalność Kondrat Wina Wybrane?

Mikołaj Kondrat, prezes Kondrat Wina Wybrane: Nasza firma opiera się na kilku mocnych filarach i właśnie dzięki temu na tę chwilę mamy zapewnioną stabilność finansową. Wiosną dużym zainteresowaniem cieszyły się nasze webinary w ramach Warsztatu Wina, w internecie. W każdym z nich uczestniczyło ok 100 osób. Ze względu na tak duże zainteresowanie, przygotowujemy kolejne tematy. Od początku istnienia firmy edukacja jest jednym z jej priorytetów. Szkolenia online prowadzone są w taki sposób, by rozwinąć zarówno umiejętności teoretyczne jak i praktyczne.

Mówiąc o winach, największe spadki sprzedaży w okresie marzec-maj 2020 odnotowaliśmy w działach HoReCa i B2B. Rządowe obostrzenie odbiły się znacząco na segmencie HoReCa – zamknięte restauracje i hotele spowodowały znaczący spadek sprzedaży. Problemy branży HoReCa to nie tyko brak zamówień, to również problemy naszych odbiorców z płatnościami, co w konsekwencji dotyka dostawców. Solidaryzujemy się z naszymi klientami i staramy się im pomóc w tej trudnej sytuacji.  Podobnie lockdown wpłynął na sprzedaż B2B.

Mamy kolejny lockdown w gastronomii. Jak lokale BARaWINO radzą sobie w tej sytuacji?

BARaWINO jest zarówno lokalem gastronomicznym jak i sklepem winiarskim. W związku z ponownym wprowadzeniem obostrzeń uruchomiliśmy usługę DOMaWINO, czyli możliwość zamówienia win oraz zestawów zimnych i ciepłych przekąsek z dostawą pod wskazany adres na terenie Warszawy, Krakowa i Trójmiasta. Robimy wszystko, by pokryć straty związane z zamknięciem naszych wine barów i nie zwalniać zatrudnionych tam osób.

Zmienili Państwo m.in. swoje swoje menu pod kątem sprzedaży dań na wynos. Jakie jeszcze zmiany nastąpiły w funkcjonowaniu lokali?

Od jesieni w BARaWINO Warszawa mamy nowego kucharza, który stworzył całkowicie nowe menu. Oprócz tego powstała oferta specjalna w ramach wspomnianej już usługi DOMaWINO – wina oraz zestawy zimnych przekąsek w wersji mięsnej i wegetariańskiej. Zmieniły się również godziny otwarcia. BARaWINO w dni powszednie jest czynne od 12.00 do 17.00, a w weekendy do 19.00. Wcześniej lokale funkcjonowały od 14.00 do późnych godzin wieczornych. W listopadzie otworzyliśmy nową lokalizację w Trójmieście.

Jak oceniają Państwo sprzedaż wina w lokalach i sklepach stacjonarnych podczas ponownego lockdownu?

Sprzedaż detaliczna jest siłą napędową naszej firmy i tu nie odnotowaliśmy spadków. Zmieniły się jedynie preferencje zakupowe - najczęściej kupowano etykiety do 30 zł. Ich aktualny udział w sprzedaży ogółem to 67% i jest to o 4% więcej niż w analogicznym okresie, w 2019 r. Wina te odnotowały wzrost sprzedaży rok do roku na poziomie 87 %. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, w kolejnych miesiącach nasza oferta win z tej półki cenowej znacznie poszerzyła się. Wina w cenie powyżej 50 zł aktualnie notują spadek udziału w sprzedaży ogółem o 2%. Jeśli porównać sprzedaż rok do roku to zanotowaliśmy wzrost sprzedaży tych win o 58%. Nasi klienci równie często sięgają po wina białe jak i czerwone. Udział sprzedaży jest taki sam i wynosi po 48 %. Pozostałą część, 4%, stanowią wina różowe. Nadal najchętniej wybieramy wina lekkie, o owocowych aromatach. Wina wytrawne zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym mają największy udział w naszej sprzedaży tj. 87%, wina półwytrawne to 6%, półsłodkie 5% a słodkie 2%. Stale rośnie udział win musujących w sprzedaży ogółem, obecnie jest to 7%. Okres jesienno-zimowy to czas, kiedy chętniej sięgamy po wina czerwone. Wybór pada przede wszystkim na takie szczepy jak: primitivo, tempranillo, monastrell, syrah i malbec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.