Krowarzywa: kryzys przetasuje rynek ale i pobudzi kreatywność (wideo)



Magdalena Brzózka; www.horecatrends.pl - 09 kwietnia 2020 08:15


- Od przymusowego zamknięcia restauracji funkcjonujemy tak, jak pozwala nam na to rozporządzenie, działamy w dostawach i minimalnym stopniu w odbiorze osobistym. To trudna sytuacja dla branży. My jesteśmy w o tyle dobrej sytuacji, że te dostawy, zawsze były dla nas znaczące. Jednak mimo wszystko notujemy spadek obrotów o kilkadziesiąt procent, trudno będzie pokryć koszty stałe - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Krzysztof Bożek, współwłaściciel sieci Krowarzywa.

{film;17169}

- Zawsze staramy się działać proaktywnie. Dlatego teraz tworzymy nową markę Vegan Kebs, na razie tylko w dostawach oczywiście. To pomysł z przeszłości, odłożony na "kiedyś" i teraz jest odpowiedni moment, żeby go wdrożyć. Być może będzie to działanie, które zostanie z nami na dłużej. Poza tym zamierzamy wprowadzić nasze produkty do sprzedaży detalicznej i do sklepów internetowych. Myśleliśmy o tym od dawna ale zawsze były ważniejsze sprawy - przyznaje. 

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Gdyby Pan był premierem jakie działania by Pan podjął, żeby wesprzeć sektor?

- Na pewno wspierałbym sie wiedzą ludzi, którzy są zaangażowani w dane sektory i branże i realizowałbym ich potrzeby. Dla gastronomii ważne jest, by była możliwość zaciągania kredytów na preferencyjnych warunkach - mówi Krzysztof Bożek.

Czego Wam życzyć?

- Wytrwałości, żebyśmy przetrwali, choć nie sądzę, żeby wszystkie nasze lokale przetrwały ten czas. Jestem pewien, że będzie ogromne przetasowanie na rynku. Kryzys jest zawsze trudny, ale prawda jest taka, że również prowokuje sytuacje i okoliczności do budowania czegoś nowego - dodaje Krzysztof Bożek.