Trwająca niemal od roku pandemia koronawirusa miała ogromny wpływ na działalność sieci handlowych oraz gastronomicznych. Nie dla wszystkich rok 2020 był całkiem stracony. Niektórym udało się wzmocnić wizerunek i pozycję na rynku.
Na podstawie prowadzonego w sposób ciągły badania YouGov BrandIndex można powiedzieć, które sieci pomimo trudności wywołanych pandemią zdołały wzmocnić wizerunek i pozycję na rynku.
Na blisko ok. 120 monitorowanych marek sieci handlowych, 16 wyraźnie poprawiło wskaźniki wizerunkowe w roku 2020 w porównaniu do 2019. Dla tych marek widać wzrost syntetycznego wskaźnika BrandIndex, który obejmuje opinie dotyczące satysfakcji klientów, reputacji marki, jakości oferowanych produktów lub usług, stosunku jakości do ceny, skłonność do polecania marki oraz ogólną opinię o marce.
Największy wzrost indeksu w porównaniu do 2019 r. odnotowano dla sieci Żabka, dobrze wypadła też Żabka Café; ponadto wśród sieci spożywczych wyraźna poprawa wystąpiła w przypadku Biedronki, a wśród drogerii – dla sieci Hebe.
W gastronomii najlepiej wypadły marki oferujące jedzenie z dostawą (Telepizza, Pyszne.pl) oraz McDonald’s.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.