Partnerzy portalu
LAS: gastronomia wykrusza się. Czas pokaże, kto ostatecznie zostanie Aleksandra Osiecka, manager stołecznej restauracji LAS, czyli Lokalna Atrakcja Stolicy / fot. PTWP

LAS: gastronomia wykrusza się. Czas pokaże, kto ostatecznie zostanie

– Czas pandemii weryfikuje, kto na rynku zostanie, a kto się wykruszy. Bardzo brutalna walka, w której bierzemy udział na co dzień. Jak się nie podejmiesz, odpadasz – powiedziała w rozmowie z horecatrends.pl Aleksandra Osiecka, manager stołecznej restauracji LAS, czyli Lokalna Atrakcja Stolicy.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 01 marca 2021 08:30

Horecatrends.pl: Wkrótce minie rok od ogłoszenia pierwszego lockdownu w naszym kraju. Jaki to był czas dla gastronomii?

Aleksandra Osiecka: Trudny czas, który nadal trwa. Czas totalnych zmian, zawirowań i wielu weryfikacji. Jak wiadomo, gastronomia w naszym kraju ma możliwość funkcjonowania w opcji na wynos/dostawy. Wiele lokali musiało zmierzyć się z tym wyzwaniem - jak serwować posiłki na wynos? W tym nasz lokal LAS - Lokalna Atrakcja Stolicy stanął przed takim wyzwaniem. Do tej pory lokal funkcjonował tylko w opcji stacjonarnej, gdzie naszych gości mieliśmy okazję przyjmować w progach naszego lokalu. Nagle cały ten anturaż, który towarzyszy gościom na miejscu oraz przede wszystkim jakość serwowanych potraw oraz napojów musi zostać spakowane w pudełeczko i dostarczone pod wskazany adres. Staramy się, jak możemy. Część pozycji z naszego dotychczasowego menu musieliśmy zamienić i zastąpić takimi, które nadal będą się godnie prezentować i smakować właśnie w opcji „na wynos”. To też czas niestandardowego myślenia i szukania rozwiązań, by móc nadal utrzymać się na rynku.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak Twoim zdaniem zmienił się sektor gastronomiczny przez ten rok?

Myślę, że przede wszystkim ten czas zweryfikował, kto na rynku zostanie, a kto się wykruszy. Bardzo brutalna walka, w której bierzemy udział na co dzień. Jak się nie podejmiesz, odpadasz. Zasady są dość proste. Ten sektor się po prostu wykruszył. Kto ostatecznie zostanie - czas pokaże.

Co było według Ciebie największą bolączką w ciągu tego roku dla gastronomii?

Stres, niepewność o dalsze losy lokalu oraz pracowników. Bo gastronomia to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą i budują. To cała sieć powiązanych ze sobą wydarzeń.

Co kryzys spowodowany pandemią uwypuklił w branży?

Na pewno w dużym stopniu zweryfikował politykę zatrudniania w tym sektorze. Podczas pandemii na wsparcie z tarczy czy PFR mogły jedynie liczyć firmy, które leganie zatrudniały pracowników.

Sporo pracowników gastronomii obecnie opuszcza lub już opuściła tę branżę właśnie dlatego, iż nie otrzymali żadnej pomocy. To bardzo poważny problem trawiący ten sektor, a kryzys to bardzo mocno pokazał.

Jaka przyszłość czeka gastronomię?

Przyszłość gastronomii na chwilę obecną jest bardzo niepewna. Nie wiadomo, ile jeszcze obecny stan utrzyma się. To naprawdę jest dramatyczna sytuacja.

Nadzieja w tym, że faktycznie, kiedy obostrzenia zostaną zniesione i lokale będą na nowo mogły gościć w swoich progach, to Ci goście wrócą. Wszyscy już bardzo złaknieni są tego czasu i atmosfery - śmiechu, celebracji czy po prostu radości z życia, którą daje właśnie wspólnie spędzony czas w taki sposób.

Nadal jednak nie wiemy, kiedy to nastąpi, a prognozy szybkiego odblokowania branży oddalają się. Może kwiecień, może maj. A może dopiero czerwiec?

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.