Czy less waste to trend, wymóg czy postawa? - zastanawiali się eksperci projektu Food and Design podczas spotkania z cyklu Food Working.
Personalizacja produktów, aktywizowanie odbiorców czy proekologiczne postawy - to jedne z kilku trendów wykorzystywanych przez marki z sektora food. Podczas spotkania Food Working nie zabrakło również wątku odpowiedzialności ekologicznej, która jest dziś szczególnie bliska wielu markom. Jako konsumenci mamy dziś coraz większą świadomość tego, jakie produkty wkładamy do koszyka zakupowego. Odpowiednich składów oczekujemy też od producentów - czytamy w komunikacie prasowym.
- Nie chcemy otaczać się chemią, która była obecna w naszym życiu przez wiele lat. Cieszy mnie fakt, że zarówno konsumenci jak i duże, wiodące marki stawiają na to, by być bardziej eko, bo jest to zarówno w trosce o nasze zdrowie, jak i naszą planetę. Nazwijmy to podejście nie trendem, lecz świadomością less waste - wskazała Ewa Pawella Head of Marketing Foodsi.
SLODKIE zajęło się z kolei kompleksowo podejściem less waste trzy lata temu, wprowadzając do swojej oferty folie kompostowalne i ekologiczne opakowania.
- Jaka była reakcja klientów na proponowane zmiany? W Polsce padało jedno pytanie: ile to kosztuje? Natomiast klienci zagraniczni pytali, z czego jest wykonana ta folia. Nawet dla tych drugich bariera cenowa była niekiedy nie do przejścia. Trzy lata później możemy powiedzieć z ulgą, że naszym krajowym klientom coraz bardziej zależy, by ten produkt był ekologiczny - mówi Urszula Seder, Trade Marketing Manager SLODKIE.
Podczas spotkania paneliści poruszyli także temat produktów i kuchni wege jako przejawu proekologicznego podejścia. Jak zaznaczył Paweł Gruba, współwłaściciel V4B i pomysłodawca kanału Grube Rozmowy na YT, jeszcze kilka lat temu szefowie kuchni nie reagowali pozytywnie na propozycje modyfikacji menu w tym kierunku. Dziś dania bezmięsne czy roślinne stają się niemal standardem.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.