Partnerzy portalu
Makro Polska: Ogródki to nowa wizytówka restauracji 15 maja ruszyły ogródki gastronomiczne; fot. pixabay

Makro Polska: Ogródki to nowa wizytówka restauracji

Ogródki to nowa wizytówka, przez pryzmat której klienci podejmą decyzję o tym, czy to tu zjedzą swój kolejny posiłek. Warto zadbać o miłą i przyjazną atmosferę takich przestrzeni - mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM Horeca & Traders Senior Manager Makro Polska.

Autor: horecatrends.pl Data: 20 maja 2021 08:13

Horecatrends.pl: Od 15 maja ruszyły ogródki gastronomiczne, a od 28 maja zaczną działać lokale stacjonarne. Czy restauratorzy mieli wystarczającą ilość czasu na przygotowania do restartu?

Katarzyna Wąsowicz, TGM Horeca & Traders Senior Manager Makro Polska: Jest to wystarczający czas na przygotowanie lokalu do wznowienia działalności lub do powrotu do serwowania dań przy stolikach dla punktów, które działały w dowozie. Wielu szefów jeszcze w czasie zamknięcia pracowało nad nowym menu z uwzględnieniem nowych rynkowych inspiracji i trendów, a także tworząc receptury, które na nowo przyciągną klientów do stolików.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

To co na pewno pozostaje wyzwaniem w stosunkowo krótkim czasie do restartu to skompletowanie załogi – wiele osób, które dotychczas pracowały tej branży przebranżowiła się i nie wszyscy chcą wrócić do pracy w gastronomii, więc tutaj zarówno czas jak i ilość pracowników chętnych do podjęcia pracy będzie niewystarczająca.

O co trzeba zadbać w pierwszej kolejności?

Należy zadbać przede wszystkim o to, żeby klienci w lokalu czuli się bezpiecznie, obiegowa opinia jest taka, że osoby, które w dalszym ciągu obawiają się ryzyka zachorowania pozostaną jeszcze przez jakiś czas w domach, ale to jest tylko część społeczeństwa, wiele osób stęskniło się za wyjściami do ulubionych restauracji, ale w dalszym ciągu chcą mieć poczucie, że to wyjście nie będzie dla nich zagrożeniem.

Bardzo ważne jest też to, żeby nowe menu na które zaprosimy gości było ciekawe, wykorzystujące sezonowe składniki lub przypomniało „klasyki” danego miejsca. Jest to zdecydowanie czas na odrobinę eksperymentów w menu, w czasie pandemii wybór był ograniczony, więc teraz to jest ten czas, żeby trochę poszaleć, ale zachować przy tym racjonalny poziom cenowy – pamiętajmy o tym, że dla wielu osób czas pandemii to znaczące ograniczenie przychodów i większa uważność przy podejmowaniu decyzji co do wyboru miejsca do jedzenia.

Jako pierwsze ruszyły ogródki gastronomiczne. Jak zorganizować sobie taką przestrzeń?

W pierwszej kolejności trzeba zadbać o pozwolenie na wystawienie takiego ogródka przed restauracją – można zaobserwować, że część miejsc, które dotychczas miały jedynie miejsca wewnątrz lokalu zdecydowały się w obecnej sytuacji na wystawienie ogródków przed lokal. Stoliki w ogródkach powinny mieć zachowane odstępy pomiędzy sobą i powinniśmy na zewnątrz również utrzymywać rygor sanitarny.

Trzeba zadbać również o to, żeby ogródki miały miłą i przyjemną atmosferę – można dodać oświetlenie lub rośliny czy inne dekoracje, które sprawią, że naszym gościom będzie przyjemnie się spędzało czas w ogródku – to nasza nowa wizytówka przez pryzmat której klienci podejmą decyzję o tym, czy to tu zjedzą swój kolejny posiłek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.